بوشهر- ایرنا- دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: فرایند برگزاری انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری با سلامت کامل در۸۷۳ شعبه اخذ رای این استان در حال برگزاری است.

" عسکر زارعی " روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: به ازای هر صندوق اخذ رای یک بازرس حضور دارد و همچنین ۵۴ نفر سربازرس و ۱۲ نفر نیز بازرس ویژه بر فرایند رای گیری نظارت می‌کنند.

وی افزود: برای هر شهرستان یک نفر بازرس ویژه تعیین شده و افزون بر این در جزیره "خارگ" یک بازرس ویژه و شهرستان "دشتستان" نیز بدلیل گستردگی حوزه انتخابیه ۲ بازرس ویژه روز رای گیری حضور خواهند داشت.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر با اشاره به راهبرد چهارگانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات این دوره، یعنی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت افزود: عمده رسالت بازرسی به سلامت و امنیت انتخابات معطوف می شود.

زارعی تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و بازرسان برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی با اقتدار به رسالت قانونی خود عمل می کنند.

وی افزود: بازرسان در کنار سایر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات در حال انچام تکالیف مصرح در قانون هستند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر ادامه داد: برای پرهیز از هر گونه شائبه جانبداری از داوطلبان، بازرسان از بین افرادی که وابستگی به هیچ کدام از نامزدها نداشته باشند انتخاب شده اند و بی طرفی و اهتمام به رسالت قانونی سرلوحه فعالیت آنان است.

زارعی عنوان کرد: سامانه ای شدن فعالیت هیات های بازرسی، دقت در انجام وظایف محوله آنان را افزایش داده است.

وی گفت: بازرسان انتخابات ملزم به رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری هستند .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه در حال برگزاری است .