قم- ایرنا- استاندار قم با اشاره به اینکه حضور مردم در شعبه های اخذ رای استان گسترده است، گفت: امروز با حضور باشکوه و با بصیرت مردم پای صندوق های رای به یادماندنی خواهد شد.

سید محمد آقامیری روز جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و شرکت درانتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری، شاهد حضور گسترده مردم بوده‌ایم و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته‌است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا شب نیز شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و افزود: این حضور باشکوه مردم، مایه عزت، افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مایه شرمندگی، سرافکندگی و سرخوردگی دشمنان ما خواهد بود.

آقامیری با اشاره به اینکه قم، تنها استانی است که به صورت صد در صد الکترونیک برگزار می شود، بیان کرد: تمام شعب اخذ رای در این استان به صورت الکترونیک فعال شده است.

وی همچنین از فعالیت شعب سیار اخذ رای در روستاهای استان به منظور رفاه حال شهروندان خبر داد.

استاندار قم با اشاره به اینکه مردم قم، احترام ویژه ای برای حضرت معصومه(س) قائل هستند، گفت: با هدف تبرک و استمداد از ایشان بسیاری از مردم قم به شعب اخذ رای مستقر در حرم کریمه اهل بیت(س) مراجعه می‌کنند و ما نیز برای کاهش زمان در صف ایستادن مردم در حال اتخاذ تدابیر لازم هستیم.

وی شرکت در انتخابات را دارای ثواب و از تکلیف واجب خواند و افزود: امید است در جوار حضرت معصومه(س)، انتخاب اصلحی داشته باشیم و بتوانیم با حضور پای صندوق های رای، یک بار دیگر مقاومت و ایستادگی خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

آقامیری به نقش مردم قم قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: مردم با بصیرت قم در قبل از انقلاب در کنار امام راحل بودند که ۱۵ خرداد سال ۴۲ و بسیاری از وقایع دیگر شاهد این مدعاست.

وی افزود: بعد از انقلاب نیز مردم قم ثابت کردند که پای انقلاب ایستاده اند و در ۲۲ بهمن امسال نیز با وجود تهدیدهای دشمنان مبنی بر عدم برگزاری باشکوه این جشن ملی، حضور پرشوری در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب داشتند.

آقامیری گفت: مردم به وظایف خود آشنا هستند و ما مسئولان نیز باید با شناخت و آگاهی از وظایف خود، در حل مشکلات معیشتی مردم کوشا باشیم.

وی  بیان کرد: امیدواریم با حضور گسترده مردم، استان قم در میان همه استان های کشور، بیشترین مشارکت را ثبت کند.