اصفهان – ایرنا - رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: حضور گسترده، پُرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رأی، برای کشور امنیت‌آفرین است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین ایروانی روز جمعه پس از انداختن رأی خود در شعبه اخذ رأی میدان تاریخی امام اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بی‌شک یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر نظامی، مردم هستند و هر نظامی که از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار باشد دارای ثبات و امنیت پایداری خواهد بود.

وی اظهار داشت: انتخابات هم یکی از عرصه‌های مهم پشتیبانی شهروندان از نظام حاکم بشمار می‌آید بنابر این هر کشوری که مردم آن بصورت گسترده در انتخابات شرکت کنند نشان دهنده این است که آنها پشتیبان نظام خود هستند.

رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: امروز حضور در پای صندوق های رأی، هم یک تکلیف شرعی و هم یک حق قانونی است زیرا اگر مردم، بصورت گسترده در انتخابات شرکت کنند دشمن از مواضع خود نسبت به نظام جمهوری اسلامی عقب نشینی می‌کند و نقشه هایی را که بر علیه کشور ما تدارک دیده است نقش برآب می بیند و نمی‌تواند توطئه ها و برنامه‌هایش را عملی سازد.

حجت‌الاسلام ایروانی گفت: از طرفی دیگر حضور در انتخابات یک حق قانونی است و مردم با حقی که قانون به آنها دادهاست می توانند نمایندگان اصلح، کارآمد، توانمند، متخصص ، متعهد و دلسوز را به مجلس بفرستند و از اینت طریق در توسعه و پیشترفت کشور خود سهیم باشند.

رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی اصفهان با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان و خانواده های گرامی آنان نیز مانند گذشته برای دفاع از ارزش‌های نظام در صحنه حضور دارند و امروز همگام و همراه با سایر اقشار مردم در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شُعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان در انتخابات، ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه به مرکزیت فرمانداری اصفهان مُختص مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

در مجموع یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی که یک هزار و ۲۴۲ نفر بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای حضور در مجلس خبرگان رهبری در حال رقابت با یکدیگر هستند.