گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به پیشتازی مردم حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در انتخابات، گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تعرفه در استان مصرف شده است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: تاکنون ۱۴.۵ درصد افراد واجد شرایط در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در انتخابات مشارکت کردند . ۳۴ هزار و ۸۴ نفر در این حوزه انتخابیه رای خود را در صندوق ریختند.

وی با بیان اینکه براساس آمار تا ساعت ۱۱ صبح امروز افزون بر ۱۶۰ هزار تعرفه در شعبه‌های اخذ رای گلستان مصرف شده است، افزود: حوزه فرعی اقلیت‌های دینی ویژه ارامنه در شهر قرق تاکنون هشت درصد مشارکت داشته است.

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه غرب گلستان با مصرف ۲۸ هزار و ۴۹۲ تعرفه در جایگاه دوم ایستاده است، بیان کرد: تاکنون ۱۳.۷۶ درصد مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در انتخابات شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر با مصرف ۱۶ هزار و ۱۴۲ تعرفه تاکنون در جایگاه سوم ایستاده و ۱۱.۳۲ درصد از مردم واجد شرایط در این حوزه در انتخابات شرکت کردند.

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با مصرف ۵۱ هزار تعرفه و مشارکت ۱۰.۷ درصدی و حوزه انتخابیه گنبدکاووس با مصرف بیش از ۲۴ هزار و ۴۲۰ تعرفه و ۹.۴۱ به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند،

علی‌آبادکتول با مصرف ۱۳ هزار و ۷۱۴ تعرفه در جایگاه آخر ایستاده است، خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۹ درصد مردم این حوزه انتخابیه در انتخابات شرکت کردند.

یادآور شد: از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی پنج کرسی مربوط به اقلیت‌های دینی و یک کرسی مربوط به ارامنه شمال کشور است که در گلستان شعبه اخذ رای ویژه ارامنه در شهر قرق مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰۲ نقطه سخت گذر گلستان، ۵۶ شعبه از روز گذشته در این روستاها مستقر شده تا انتخابات راس ساعت و بدون نقص برگزار شود.

مجموع یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد شامل ۷۱۷ هزارو ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزارو ۵۵۳ نفر زن است.

همچنین ۷۹ هزار و ۳۹۵ گلستانی برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را در انتخابات تجربه می‌کنند.

استان گلستان ۱۴ شهرستان با ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.