تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هنگام شرکت در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تصمیم و انتخاب امروز مردم آینده را رقم می‌زند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل امروز (جمعه، ۱۱ اسفند) با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل در محله سعادت آباد تهران رای خود را برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت. وی همچنین در ادامه در اتاق رصد وضعیت انتخابات ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت.

وزیر علوم در اتاق رصد وضعیت انتخابات ستاد انتخابات وزارت کشور

وی بعد از مشارکت در انتخابات امروز در جمع خبرنگاران گفت: حضور پرشور مردم منجر به این می‌شود که بهترین ها برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب شوند. در آن صورت آینده بهتری برای کشور ما رقم خواهد خورد. هرچقدر میزان مشارکت مردم بیشتر شود، سرمایه اجتماعی نظام بیشتر شده و دولتمردان ما در عرصه‌های ملی و بین المللی از حق و منافع ملی خود به بهترین نحو ممکن و با پشتوانه مردمی بیشتر دفاع می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: ما با رای خود قدرت خود را نشان می‌دهیم و باید از حق انتخاب خود و قدرت خود برای آینده فرزندان خود استفاده کنیم؛ زیرا نتیجه تصمیم و انتخاب امروز ما سال‌ها بعد بروز و ظهور پیدا می‌کند و آیندگان نتیجه این انتخاب ما را خواهند دید.

زلفی گل تصریح کرد: هرچه حضور ما پر شور و نشاط تر و انتخاب ما اصلح تر باشد و افراد با پشتوانه رای بیشتری انتخاب شوند، حتما نمایندگان در قبال رایی که از مردم گرفته‌اند، پاسخگوتر خواهند بود و سعی می‌کنند بهترین تصمیم‌ها را گیرند. اینگونه تصمیمات آنها منطقی تر، بهتر، عالمانه و عاقلانه تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام وزیر کشور ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده‌اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.