اراک - ایرنا - تبلور غرور ایرانی در روز جمعه ۱۱ اسفند تجلی اراده ملت و خلق حماسه‌ای ماندگار در تاریخ کشور است و مردم استان مرکزی نیز با مشارکت گسترده، جلوه‌ای از مردم سالاری دینی را با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر تکرار کردند.

به گزارش ایرنا،مردم ولایتمدار، مومن، بصیر، هوشیار، غیور و دلیر ایران زمین در استان مرکزی برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق رای حاضر شدند.

امروز حضور مردم پای صندوق رای، جهادی دیگری است از جنس، جهاد تبیین و برای نشان دادن میزان ارادات به میهن عزیز، این جهاد در همه جبهه‌ها ادامه دارد و نتیجه این انتخابات، ابهت ایران اسلامی در جهان است و هرچه نتیجه انتخابات باشد ملت ما سربلند در این امتحان است و نشان از برنده شدن هر ایرانی در میدان رقابت بین ۲ جبهه حق و باطل است.

در استان مرکزی همگان فارغ از جناح و دسته بندی‌های سیاسی برای انتخاب فرد اصلح در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شعب رای حاضر شدند و با انتخاب فرد مورد نظر سرنوشت خود را رقم زدند.

مشارکت سیاسی هدفمند، و حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات در برگیرنده غرور ملی و تقویت جایگاه نظام اسلامی است که این مهم یازدهم اسفندماه به صورت عملی در شعب اخذ رای در استان مرکزی به بار نشست و حضور معنادار مردم در صفوف رای انسجام ملی را به نمایش گذاشته است.

مادر شهید «رضا اسکندری» با ۸۰ سال سن با حضور در شعبه اخذ رای شماره ۱۱۹ مدرسه حاج کاظمی بلوار قدس اراک گفت: هدف از حضور در انتخابات، باید برای حفظ خون شهدا و جلوگیری از پایمال شدن خون آنان است.

«مسعوده اباذری »افزود: از اول انقلاب تاکنون در همه صحنه‌ها حضور داشته‌ام و در همه انتخابات شرکت داشته‌ام و از کاندیداهای مجلس می‌خواهم برای اشتغال جوانان کار انجام دهند.

وی بیان کرد: کاندیداهای مجلس برای کاهش تورم و کمک به درآمد بیشتر مردم هم بکوشند.

مرد ۶۵ ساله بازنشسته فرهنگی نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدام نماینده مجلس برای کمک به اقتدار کشور و کمک به معیشت مردم باید مورد توجه جدی باشد.

وی درباره چگونگی فرد اصلح نیز، افزود: امسال برگزاری مناظره انتخاباتی باعث شد تا در انتخاب کاندیدای مورد نظر، انتخاب به درستی انجام شود.

«منیره خادمی» با ۶۰ سال سن، انتظار خود از کاندیدا را، رفع آلایندگی هوای اراک و ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد.

«میلاد یوسفی‌راد» از دانشجویان رشته پزشکی نیز گفت: رسانه‌های خارج نشین از ماه‌های قبل برای جلوگیری از حضور مردم در بستر فضای مجازی بسیار تلاش کردند اما امروز مردم با حضور در پای صندوق رای بار دیگر پیش بینی آنان را دگرگون ساختند.

وی افزود: امروز روز آزمون دموکراسی است و باید با حضور در انتخابات با بصیرت خود، دنیا را متحیر کرد، زیرا اعتبار کشور به این انتخابات نیاز دارد و ما همیشه نشان داده‌ایم در برابر آرمان به حق خود ایستاده‌ایم.

یکی از کسبه بازار تاریخی اراک نیز گفت: همه به وجود انواع مشکلات اجتماعی و معیشتی واقف هستیم اما این باعث نمی‌شود تا تامین مایحتاج را با سرنوشت و غرور ملی معامله کنیم بنابراین ما می‌آییم تا وکلای ما بر دوش خود سنگینی مطالبه ما را جدی تر بگیرند.

«علیرضا محمدی‌پور» افزود: شهدا رفتند تا انقلاب پابرجا بماند ما هم باید رای دهیم تا خون این عزیزان پایمال نشود.

بانوی خانه‌داری نیز گفت: دشمنان از ماه‌ها قبل تبلیغات وسیعی برای دلسردی مردم برای حضور در انتخابات داشتند و وظیفه هر ایرانی متعهد است تا با رای خود دشمن را مایوس کند.

«زهرا رمضانی» افزود: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند تا حس اعتماد در جامعه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: انتخابات صحنه وحدت و همدلی ملی است که غرور ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد و پیامی نیز به مسئولان دارد که مردم در هر شرایط پای انقلاب ایستاده‌اند و حلقه تصمیم‌ساز و اجرایی کشور باید بیش از پیش برای آبادانی و توسعه و رفاه کشور بکوشند.

یک رای اولی که در شعبه مدرسه شکرایی اراک حضور یافته بود، گفت: مردم ایران در لحظات سختی و شادی در کنار هم هستند و در قالب اتحاد دشمنان را ناامید می‌کنند.

«مینا کمانی» افزود: مشارکت در انتخابات غرور و عزت ملت بزرگ ایران را تقویت و به سواستفاده از قدرت‌های خارجی پایان می‌دهد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اکنون در سراسر کشور در حال برگزاری است.