گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: برای حضور پرشور روستاییان مناطق کوهستانی و سخت‌گذار استان در انتخابات، ۱۲۰ مسیر روستایی برای انتقال صندوق های اخذ رای، برفروبی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: راهداران طی شبانه روز گذشته، هزار و ۲۷۲ کیلومتر از جاده‌ها را برفروبی و ۴۷۶ تن شن و نمک مصرف کردند.

وی با اشاره به این که تمامی راه‌های ارتباطی گلستان برای آمد و شد خودروها باز است، گفت: ۲۱۲ راهدار و ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در مناطق کوهستانی (۷۵ دستگاه) و غیرکوهستانی و جاده‌های اصلی استان در حالت آماده باش هستند.

مصدقی یادآور شد: ۲۶ راهدارخانه استان نیز آماده خدمات دهی به کاربران جاده‌ای و مردم برای سهولت در عبور و مرور هستند.

وی ادامه داد: سامانه بارشی خفیف و پراکنده برف در برخی از ارتفاعات کوهستانی استان از جمله «خوش ییلاق» آزادشهر به شاهرود، «توسکستان» گرگان - شاهرود، منطقه «گلیداغ - شلمی و اسلام آباد» شهرستان مراوه‌تپه، «دوزین» مینودشت و ۶ روستای کوهستانی «درازنو» شهرستان کردکوی فعال بوده و راهداران برای بازنگه داشتن این محورها در منطقه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴ دستگاه خودرو این اداره کل در کنار عوامل برگزاری اخذ رای در روستاهای کوهستانی و سخت گذر استان قرار دارند و تا پایان جمع آوری و انتقال صندوق ها حضور خواهند داشت.

گلستان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن با ۸۱۷ کیلومتر گردنه در فصول سرد سال برفگیر هستند.

طبق ستاد انتخابات استان گلستان ۳۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی و امنیتی برای جمع آوری آرای مردم این خطه در هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای فعالیت دارند.

براساس این گزارش، در این استان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد را ۷۱۷ و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن تشکیل می‌دهند.

استان گلستان هفت نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در گلستان آغاز شد.