اراک - ایرنا - ۲ برادر ۹۵ و ۱۰۰ ساله اراکی ظهر امروز با حضور در شعبه مسجد حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اراک رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، مردم مومن و انقلابی شهرستان اراک روز جمعه همگام با سایر مردم ایران حضور فعالی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دارند و در این بین حضور سالخوردگان نیز باوجود داشتن مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات قابل توجه است.

۲ برادر متولد سال‌های ۱۳۰۷ و ۱۳۰۲ ساکن شهر اراک سالخوردگانی بودند که باوجود مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات حضور یافتند رأی خود را به صندوق انداختند.

همچنین یک پیرزن ۹۳ ساله متولد ۱۳۰۹ نیز با حضور در شعبه اخذ رای مسجد حضرت‌ علی‌ابن ابیطالب(ع) اراک رای خود را به صندوق انداختند.

حضور این شهروندان کهنسال در شعب اخذ رای برای نسل جوان و دیگر رای دهندگان بسیار جالب توجه بود و این حرکت نشان از زنده بودن حس وطن پرستی و میهن دوستی اقشار ملت ایران دارد.

حضور این افراد باعث شده بود تا حاضران با موبایل های خود اقدام به تصویربرداری از لحظه های ماندگار این قبیل پدران و مادران کنند که همیشه در بزنگاههای تاریخی شعور و شور این ملت را به جهانیان اثبات کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

استان مرکزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۸۸ داوطلب و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه داوطلب دارد.

۳۰ هزار و ۵۰۰ نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی به عنوان دست اندرکار انتخابات استان مرکزی در یک‌هزار و ۸۶ شعبه اخذ رای فعالیت سازماندهی شده است.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۹ هزار نفر رای اولی هستند.

استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی در مجلس‌ شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.