همدان-ایرنا- امام جمعه موقت همدان گفت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دشمنان را مایوس می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن طاهری در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه همدان اظهار کرد: تجربه ثابت کرده هر ملتی که حضور در صحنه داشته باشند استکبار جهانی و هر دشمنی، از میل به تهاجم و خیانت به آن کشور ناامید می‌شود، چنانچه در ۲۲ بهمن حضور پرشور مردم دشمن را مایوس کرد.

وی ادامه داد: در پی فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، که در فضای مجازی نیز پی در پی منتشر شده است ایشان ملاک‌ها و معیارهایی برای کاندیداها مشخص کردند از جمله فرمودند که بعضی ها می‌گویند نماینده باید زبان خارجی بلد باشد که ایشان فرمودند این موضوع چه درد مجلس می‌خورد ما نماینده ای می‌خواهیم که درد مردم را درک کند مشکلات جامعه و ازدواج جوانان را حل کند و در مسیر کاهش تورم اقدامات راه گشایی انجام دهد.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت برنامه های نمایندگان مجلس باشد گفت: نمایندگان مجلس که از مردم رای می‌گیرند باید به مسوولیت خود واقف و حساس باشند، فردای قیامت باید به موکلان پاسخ دهند و اگر احساس مسئولیت نکنند گرفتاری دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: طبق تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری مردم باید در انتخاب فرد نماینده دقت کنند و کسی که تقوی و انگیزه خدمت به مردم و حل مشکلات کشور دارد باید انتخاب شود و وقتی وزیری کارایی ندارد بدون مماشات استیضاح کند.

به گزارش ایرنا، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان برای انتخابات امروز واجد شرایط رای دهی هستند.

۲۹۹ نامزد از هفت حوزه انتخابیه در استان همدان برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

حوزه های انتخابیه همدان-فامنین و ملایر هرکدام ۲ نماینده و حوزه های انتخابیه نهاوند،اسدآباد، تویسرکان، بهار و کبودرآهنگ، رزن و درگزین نیز هرکدام دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

مردم استان همدان همچنین امروز برای انتخاب نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای می روند.

استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است، این استان سه داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری دارد.