ایلام - ایرنا - فرماندار شهرستان آبدانان گفت: یک‌هزار و۴۰۰ نفر ور این شهرستان کار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بر عهده دارند.

"محمد رحمانی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد افراد متشکل از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و نیروی انتظامی در قالب ۶۹ صندوق ثابت و سیار و شهری و روستایی عملیات اجرایی انتخابات را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: از نخستین ساعات امروز کار اخذ رأی از مردم این شهرستان آغاز شده و این فرایند تا کنون در آرامش کامل و حضور پرشور آحاد مردم ادامه دارد.

فرماندار آبدانان با اشاره به مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ابراز کرد: از مردم شهرستان درخواست می شود که شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی زمان رأی‌گیری موکول نکنند.

به گزارش ایرنا ۳۳هزار نفر واجد شرایط رای در شهرستان آبدانان وجود دارد.

بر اساس بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا در آبدانان بیش از ۱۲ هزار نفر از افراد واجد شرایط این شهرستان تا کنون رای خود را به صندوق آرا انداخته‌اند.

استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه سال از ساعت هشت صبح آغاز شده است.