همدان- ایرنا- رای‌گیری در شعب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در همدان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا یکی از جوانان روستای مهدی آباد همدان سوار بر اسب و همراه داشتن پرچم مقدس اسلامی در مدرسه روستا حاضر شد و به گزینه‌های مدنظر خود رای داد.

این جوان روستانشین اظهار کرد: به نمایندگی از خانواده سوارکاری همدان در انتخابات امروز حضور یافت و این حرکت نمادین را به عشق مردم عنوان کرد.

همچنین ورزشکاران رشته‌های مختلف با لباس‌های متحدالاشکل در پای صندوق‌های رای حضور یافتند که در این بین مشارکت ورزشکاران رزمی با لباس خاص جلب توجه می‌کرد.

در شعبه مخابرات میدان آرامگاه بوعلی سینا، حضور زوج های جوان به همراه فرزندانشان مورد توجه خبرنگاران و عکاسان حاضر قرار گرفته بود.

در شهرستان نهاوند نیز پیرزنی ۹۸ ساله با در دست داشتن شناسنامه اقدام به رای دادن کرد و ضمن اینکه سایر مردم را نیز به حضور در شعب رای‌گیری تشویق کرد، گفت:برای اسلام و قرآن آمده ام.

مردم ملایر در خاستگاه انقلاب اسلامی با حضوری گرم، پرشور و صفوف بهم پیوسته حماسه جدیدی را در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک در تقویم پرافتخار این استان ثبت کردند.

کودکان دهه نودی تویسرکان با حضور پای صندوق‌های رای، ذوق و شوق خود را برای رای دادن نشان دادند و یاد دختر کاپشن صورتی را گرامی داشتند.

استقبال روستاییان شهرستان‌های همدان در شعب اخذ رای بسیار چشمگیر بوده و سرمای چند درجه زیرصفر دما هم مانع از این حضور نشده است.

برخی از جانبازان و توانیابان با وجود بارش اخیر برف و برودت هوا، با ویلچر جهت اخذ رای در شعبه‌های تعیین شده حضور یافتند.

یک زوج ملایری نیز در نخستین روز زندگی مشترک خود در پای صندوق های رای شرکت کردند تا در حماسه سیاسی یازدهم اسفند مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان برای انتخابات امروز واجد شرایط رای دهی هستند.

۲۹۹ نامزد از هفت حوزه انتخابیه در استان همدان برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند.

حوزه های انتخابیه همدان-فامنین و ملایر هرکدام ۲ نماینده و حوزه های انتخابیه نهاوند،اسدآباد، تویسرکان، بهار و کبودرآهنگ، رزن و درگزین نیز هرکدام دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

مردم استان همدان همچنین امروز برای انتخاب نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای می روند.

استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است، این استان سه داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری دارد.