مشهد- ایرنا- عشق به نظام و انقلاب اسلامی، دوباره اقشار مختلف مردم مشهد از پیر و جوان را در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای کشاند تا همانند گذشته در این امر مهم مشارکت داشته و با رای خود در تعیین سرنوشت آینده کشور خود نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است و ساعات پایانی را طی می کند.

هزار و ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی برای به دست آوردن ۱۸ کرسی نمایندگی و هشت نفر نیز برای کسب ۶ کرسی نمایندگی این استان در مجلس خبرگان رهبری رقابت دارند.

در حوزه انتخابیه "مشهد و کلات"پنج نماینده، حوزه انتخابیه "سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" و حوزه انتخابیه "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه" هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

ملت ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پای کار بوده‌ و در تمامی انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌اند، امروز نیز در هوای سرد که برف زیبای زمستانی جامه سپیدی بر تن زمین کرد، با حضور پرشور و گسترده خود در انتخابات عشق و وفاداری خود را به کشورشان نشان دادند.

به رغم وجود برخی مشکلات و نارضایتی‌ها در کشور، اما ملت دلیر ایران از پیر و جوان گرفته تا رای اولی‌ها و افراد دارای معلولیت جسمی- حرکتی، امروز به پای صندوق‌های اخذ رای آمده تا با رای خود دشمنان را در رسیدن به خواسته‌های شومشان ناکام بگذارند و توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

امروز شهروندان خراسان رضوی در تمامی اقشار، در راستای عمل به وظیفه دینی و اجتماعی خود و نیز عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات، با حضور پر شور خود در شعب اخذ رای پاینبدی خود به نظام و انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

سالمندان در این روز همچون گذشته با شوق و احساس مسوولیت پای صندوق‌های رای حاضر شده تا با انتخاب نمایندگان اصلح سهم خود را در تعیین سرنوشت ادا کنند.

برخی از سالمندان حاضر در شعب اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از حضور خود را انتخاب فرد اصلح در راستای حل مشکلات کشور، سربلندی و پایداری ایران و نا امیدی دشمن عنوان کردند.

همچنین آنان ایجاد اشتغال برای جوانان، حل مشکلات جامعه از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی، حمایت از بازنشستگان و غیره را از نمایندگان منتخب در این دور از انتخابات خواستار شدند.

رای اولی‌ها نیز امروز با حضور در شعب اخذ رای و مشارکت در انتخابات، نخستین تجربه خود را در این روز برفی با اشتیاق رقم زدند و با حضور خود نشان دادند که سرنوشت کشور برای آنان مهم است و پای کار نظام و انقلاب هستند و دشمن نمی تواند مانع از حضور آنان شود.

برخی از این رای اولی‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، عمل به وظیفه فردی و اجتماعی با مشارکت در انتخابات و ایفای نقش خود در تعیین سرنوشت و آینده کشور را از جمله اهداف خود در شرکت در انتخابات امروز عنوان کردند.

آنان ساختن کشور در حرکتی جهادی و با الگو گرفتن از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، تلاش در راستای رفع مشکلات جامعه و نیز عملی نمودن وعده‌ها را به عنوان مطالبات خود از نمایندگان این دور از انتخابات بیان کردند.

برخی از افراد نیز امروز علی رغم سرمای هوا و بارش برف، فرزندان و کودکان خود را نیز به شعب اخذ رای آورده بودند تا عِرق خود را به نظام و انقلاب با مشارکت حداکثری در انتخابات به نمایش بگذارند.

این افراد هدف از آوردن کودکان خود به شعب اخذ رای را آشنایی آنان با انتخابات دانستند تا از همین کودکی بذر عشق و علاقه به نظام و انقلاب را دل آنان بکارند و در دوران جوانی حضور در انتخابات آتی را وظیفه خود بدانند و در تعیین سرنوشت خود و جامعه مشارکت داشته باشند.

همچنین در این روز سرد که برف زمستانی بر پهنای زمین خراسان رضوی سایه گسترانده است و جاده‌ها و معابر را لغزنده کرده است به گونه ای که تردد در چنین شرایط بسیار سخت است اما برخی از افراد دارای معلولیت جسمی و برخی از افراد نابینا با حضور در انتخابات وفاداری و عشق خود را به انقلاب اسلامی و عمل نمودن به منویات رهبر فرزانه انقلاب به نمایش گذاشتند.

کارشناسان فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و نیشابور نیز در کنار فعالیت و امدادرسانی خود در این روز برفی، با حضور در پای صندوق های رای ایفای نقش کردند.

همچنین امروز جامعه نخبگانی، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی حضور پررنگی در شعب اخذ رای مستقر در دانشگاه های استان داشتند و با حضور در انتخابات ولایتی و انقلابی بودن خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که پیرو خط و مشی امامین انقلاب و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

امید است که با این حضور گرم و پر شور این ملت همیشه در صحنه، نمایندگان اصلح برگزیده شوند و قطار انقلاب اسلامی در ریل موفقیت و آبادنی کشور بیش از پیش سرعت گیرد و اتفاقات مبارکی را رقم زند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، راس ساعت هشت صبح امروز ۱۱ اسفندماه، چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی گشایش یافت که در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

هزار و ۲۶ نفر در استان خراسان رضوی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشت نفر برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.