تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

اراک - ایرنا- رای اولی‌های اراک در نخستین انتخاب خود رنگ و لعاب تازه‌ای به انتخابات امسال بخشیدند.

به گزارش ایرنا،با شروع فرآیند رای‌گیری از واجدین شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حضور رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای قابل توجه بود.

نخستین مهر با اولین حضور و انتخابی آگاهانه در بهار ۱۴۰۲ برای رأی اولی‌ها ثبت می‌شود و این حضور در ذهن تک تک آنان به ماندگار خواهد ماند.

اولین انتخاب همیشه اقدامی مهم و تأثیرگذار در زندگی افراد است، اما مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم و گرامی است، چراکه جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین‌بار در زندگی خود به ثبت برسانند.

حضور مردم در انتخابات نشان دهنده همبستگی بین آنهاست

یک رای اولی اراکی با بیان حس غرور و شور و شوق خود برای حضور در رویداد مهم سیاسی ۱۱ اسفند گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده شوق رسیدن به پیشرفت و همبستگی بین تک تک افراد است.

ریحانه محمدی افزود: جمهوری اسلامی نظامی است که بر پایه توجه، مشارکت و حمایت مردم شکل گرفته است، بنابراین هر اندازه که نرخ مشارکت بالا برود، بر تحکیم نظام افزوده و از طمع دشمنان کاسته می‌شود چراکه اگر نرخ مشارکت پایین باشد دشمنان طمع کرده و شروع به توطئه علیه نظام، انقلاب و مردم خواهند کرد.

از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در جهت رفع مشکلات جوانان و نوجوانان بکوشند

پسری که امسال رأی اولی است نیز گفت: من اولین رای‌ام را به داخل صندوق انداختم و از نمایندگان مجلس می‌خواهم برنامه‌هایی در جهت رفع مشکلات جوانان و نوجوانان داشته باشند.

کیوان اکبری با بیان اینکه با صنایع بسیاری در استان مرکزی استقرار دارد، افزود: مشکل عمده جوانان اراکی بیکاری است و نمایندگان آینده باید فکری برای این معضل بکنند.

وی افزود: کاندیداهایی که به مجلس شورای اسلامی با رای مردم راه پیدا می‌کنند نباید وعده‌ها و قولهایی که به مردم داده‌اند را فراموش کنند.

شرکت در انتخابات برای اولین بار حس بزرگ شدن را در جوانان القا می‌کند

یک جوان رای اولی دیگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات آن‌هم برای اولین بار حس بزرگتر شدن و دخیل بودن در مسایل سیاسی کشور را به من القا کرده است و به هیچ عنوان دوست ندارم که این حس را از دست دهم.

محسن غلامی اظهار کرد: پیشنهادم به هم سن و سالان و رای‌ اولی‌های دیگر این است که با دید باز سیاسی و مشورت گرفتن از بزرگ‌ترها بهترین گزینه را برای این رویداد مهم انتخاب کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اکنون در سراسر کشور در حال برگزاری است.

۱۹ هزار رای اولی امسال در استان مرکزی بلوغ سیاسی خود را جشن گرفتند.