ایلام - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از تمدید فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان به مدت ۲ ساعت دیگر خبر داد.

"فرشید زرگوش" شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور رای‌گیری در شعب اخذ رأی سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از انتخابات و حضور آنها در شعب اخذ رای، یادآور شد: شعب اخذ رای تا زمانی که آخرین فرد رای خود را به صندوق می اندازد مکلف هستند پذیرای واجدان رای باشند.

زرگوش از مردم خواست شرکت در رأی گیری را به واپسین ساعات اخذ رای موکول نکنند و در فرصت باقیمانده با مراجعه به شعب رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

وی یادآور شد: پیش از این به علت حضور مردم در شعب اخذ رای، فرایند انتخابات تا ساعت ۲۰ شب تمدید شده بود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه سال از ساعت هشت صبح آغاز شده است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند.