ساری - ایرنا - روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که به دلیل برپایی شعب اخذ رأی در بسیاری از مدارس این استان و طولانی شدن فرآیند انتخابات همه مدارس استان فردا -شنبه ۱۲- اسفند ماه تعطیل است.

به گزارش ایرنا، با توجه به برپا بودن تعداد زیادی از شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مدارس استان فردا تعطیل است.

برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است.

از ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت اخذ رأی در مازندران نیز ۸۴۲ شعبه در مدارس استان برپا شد که با توجه به تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب و احتمال طولانی شدن فرآیند شمارش آرا تا صبح روز شنبه، به منظور جلوگیری از تداخل حضور دانش‌آموزان در مدرسه هنگام حضور عوامل اجرایی انتخابات، آموزش و پرورش تصمیم به تعطیلی مدارس استان گرفته است.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امسال ۷۴۸ نفر نام‌نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت، شورای نگهبان صلاحیت ۴۳۷ نامزد را تایید کرد. اما با کناره‌گیری ۱۰۵ نفر در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

در انتخابات امروز ۶۳ نامزد از «ساری و میاندورود»، ۵۷ نامزد از حوزه انتخابیه «قائمشهر، سوادکوه، جویبار سوادکوه شمالی و سیمرغ»، ۴۹ نامزد از حوزه انتخابیه «بابل»، ۴۳ نامزد از حوزه انتخابیه «آمل»، ۳۱ نامزد از حوزه انتخابیه «نکا، بهشهر و گلوگاه»، ۳۰ نامزد از حوزه انتخابیه «نور و محمودآباد»، ۲۵ نامزد از حوزه انتخابیه «نوشهر، چالوس و کلاردشت» و ۱۷ نامزد از حوزه انتخابیه «بابلسر و فریدونکنار» با یکدیگر رقابت می‌کنند.