تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

کارگاه مادر و کودک،کارگاهی هدفمند همراه با بازی‌های شاد و جذاب برای رشد و تقویت همه جانبه کودک و افزایش آگاهی مادر توسط متخصصین و روانشناسان حوزه کودک طراحی شده است.

هدف کلی کلاس مادروکودک :

کلاس مادر و کودک، فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان با محیط های جدید و کاهش اضطراب جدایی و وابستگی کودک و مادر است. در این کلاس ها فرصتی برای کسب تجربه های اجتماعی و تعاملی کودک فراهم می شود.

اهداف جزئی کارگاه مادر و کودک عموماً شامل موارد زیر می‌شود:

1 . تقویت رابطه مادر و کودک:

یکی از اهداف اصلی کارگاه مادر و کودک، تقویت مثبت رابطه ی بین مادر و کودک از طریق بازی های مشارکتی است. این کارگاه‌ها فرصتی را برای مادران و کودکان فراهم می‌کنند تا با هم در فعالیت‌ها و بازی ها شرکت کنند که باعث تقویت ارتباط عاطفی و ایجاد خاطرات مثبت بین آنها می‌شود.

2 . کاهش وابستگی و اضطراب جدایی:

اضطراب جدایی در کودکان تا دو سالگی یک امر طبیعی است آگاهی و دانش والدین در برخورد با این اضطراب (که شامل : بی قراری، گریه، جیغ زدن ... است) امری مهم در فرزندپروری و ترسیم شخصیت سالم کودک دارد. کاهش وابستگی کودک به مادر باید طبق یک روند تدریجی و روانشناختی صورت گیرد تا امنیت روانی کودک نسبت به محیط اطراف و افراد جدید رقم بخورد.

3 . توسعه مهارت‌های اجتماعی کودک:

توسعه مهارتهای اجتماعی کودک در گروه همسالان از طریق بازی های مشترک با همسالان و تعاملات کودکانه صورت می گیرد. که کودک را برای به اجتماع بزرگتر دوره ی پیش دبستان آماده می کند.

4 . برنامه های هدفمند همراه با بازی:

برنامه های کارگاه مادر و کودک براساس مراحل رشدی کودک و برای تقویت مهارتهای شناختی، حرکتی، ارتباطی و کلامی کودک توسط متخصصین حوزه ی کودک طراحی و توسط تسهیلگران کودک اجرا می شود.

5 . پرورش خلاقیت:

خلاقیت کودک در محیطی که در آن آزادی عمل در حین بازی و فرصت تجربه کردن، کشف کردن، محیط اطراف فراهم باشد پرورش پیدا می کند.

6 . تقویت دو نیمکره ی مغز:

بازهای ریتمیک یکی از برنامه های مهم هماهنگی دو نیمکره ی راست و چپ از طریق ریتم و حرکت و ابزار خلاق می باشد.

7 . تفریح و بازی:

کارگاه مادر و کودک فضایی را برای تفریح و بازی کودک در محیطی امن با حضور مادر برای کودکان فراهم می‌کند

8 . آموزش مهارت‌های فرزند پروری:

کارگاه مادر و کودک به مادران کمک می‌کند تا مهارت‌های فرزندپروری مثبت را در محیطی غنی و سالم زیر نظر روانشناسان کودک توسعه دهند. این مهارت‌ها می‌توانند شامل تربیت مثبت، نحوه ی برخورد با کودک، مدیریت خشم و استرس در شرایط چالشی فرزندپروری نحوه ی برقراری ارتباط صحیح و موثر با کودک، تقویت حس فوق العاده جذاب مادری برای مادران، افزایش اعتماد به نفس مادر، آموزش ویژگی های مراحل سنی کودک و چالش های هر گروه سنی ...

9 . تبادل نظر مادران با یکدیگر:

کارگاه مادر و کودک فرصتی را برای مادران فراهم می‌کند تا با مادران دیگر در ارتباط باشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. این ارتباط‌ ها می‌توانند در ایجاد شبکه‌های اجتماعی و حمایت متقابل مادران موثر باشند. با حضور متخصصین و آموزش متناسب با سن کودک مادر درک درستی از خصوصیات گروه سنی کودک خود و همچنین چالش های دوران کودکی مانند خواب کودک، تغذیه، بیماری، واکسن و ... پیدا می کند و همین امر به مادر کمک می کند که در مسیر پر از چالش فرزند پروری آگاهی لازم را بدست بیاورد. و شادکامی و موفقیت در روند فرزندپروری را مادر تجربه کند.

دسته بندی کارگاه مادر و کودک :

· براساس گروه سنی:

کارگاه های کودک و مادر خانه خلاقیت صادقیه از گروه سنی 6 ماه تا 4 سال کارگاه های متنوعی را طراحی و اجرا می کند.

1- زیر یک سال

2- زیر دو سال

3- دو تا سه سال

4- سه تا چهار سال

· براساس برنامه های هدفمند

· براساس نیازهای رشدی کودک

لیست کارگاه های مادر و کودک:

برای انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک مناسب با شرایط خود (محدوده جغرافیایی، روز و ساعت مناسب، گروه سنی) به لیست کارگاه های مادر و کودک که در خانه خلاقیت برگزار می شود را مشاهده کنید.

  • رشدی شناختی
  • بازی حرکتی
  • بازی خلاق
  • بازی تلفیقی
  • هوش گاردنر
  • هنر خلاقیت
  • زبان انگلیسی
  • لگو
  • موسیقی

چرا کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت؟

کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت در محیط شاد، امن، خلاق در فضای باز و بسته زیر نظر متخصصین علوم تربیتی با تحصیلات ارشد و دکتری و اساتید خلاقیت با طراحی برنامه های هدفمند براساس مراحل رشدی کودک بصورت گروهی و خصوصی در تمام روزهای هفته ویژه مادران شاغل و خانه دار بصورت 4 جلسه ای و 8 جلسه ای در دوره های جامع مادروکودک برای ساختن آینده ای شاد و سالم برای کودکان و والدین برگزار می گردد.

تنوع بازی های کارگاه مادر و کودک خانه خلاقیت با تلفیق مفاهیم شناختی و بازی های هدفمند و خلاق با توجه به توانایی ها و نیازهای کودک در هر گروه سنی یکی از بنیادی ترین اهداف کارگاه های تخصصی در غرب تهران است.

ویژگی های بهترین کارگاه مادر و کودک:

1 . محیطی شاد و امن

3 . مربیان متخصص و دوستدار کودک

4 . تسهیلگران با سابقه در حوزه کارگاه مادر و کودک

5 . برنامه های متنوع و جذاب

6 . با نظارت مشاوران روانشناسی

7 . تنوع بالای برنامه ها، کلاس های متنوع

8 . سابقه درخشان در زمینه کارگاه مادر و کودک

9 . انواع کارگاه ها براساس گروه های سنی

10 . برنامه های جامع برای دوره های سه تا شش ماهه

برای آشنایی و شناخت بهترین کارگاه مادر و کودک غرب بهتر است لیست کارگاه مادر و کودک صادقیه در غرب تهران در وبسایت https://creativeclass.ir را بررسی کنید و از بین لیست متنوع و بر اساس نیاز خود و کودکتان کارگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با فراغ بال و بدون نگرانی در این مسیر پر از چالش در جهت بهبود و تقویت رابطه مادر و کودک، کودک با گروه همسالان گام بردارید.

امیدواریم بتوانیم در زمینه پرورش کودکان دلبندتان همراهی تان کنیم خانه خلاقیت غرب تهران صادقیه

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.