تهران- ایرنا- دو فعال حوزه کشاورزی و دامداری در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز نسبت به وقوع بحران غذایی در ایالات متحده به دلیل سیاست‌ها و مقررات سبز هشدار دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری فاکس آمریکا، این دو فعال صنعت کشاورزی در این کشور با حضور در استودیو این شبکه نسبت به بروز بحران غذایی احتمالی در ایالات متحده به دلیل سیاست های مربوط به گذار به سوی انرژی پاک، هشدار دادند.

جان بوید جونیور بنیانگذار کشاورزان سیاه پوست آمریکا در این برنامه گفت که لیبرال‌های آمریکایی که در حال پیوستن به همتایان خود در برنامه توسعه پایدار کشاورزی هستند، آسیبی که این سیاست‌ به کشاورزی ایالات متحده وارد می‌کند را نادیده می‌گیرند.

شاد سالیوان نیز به عنوان یکی از دامداران سرشناس آمریکایی با حضور در این برنامه اضافه کرد: سیاست های سبز جهانی در کنار تورم و افزایش هزینه ها منجر به کاهش گله ها و در برخی موارد، توقیف یا تعطیلی کلی مزارع شده است که می تواند منجر به وقوع یک بحران بالقوه غذایی داخلی شود.

وی افزود: هر روز بر شمار کشاورزان و دامداران آمریکایی که شغل خود را کنار می گذارند، اضافه می شود.

بوید نیز خاطرنشان کرد: فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) به کمک مالی به کشاورزان خارج از کشور، به ویژه اوکراین جنگ زده، علاقه مند است، اما کمک چندانی به کشاورزان آمریکایی نکرده است.

وی در پایان، افزایش بهای گازوئیل در چند سال گذشته به دلیل گذار به سوی انرژی سبز را به عنوان یکی از نمونه‌های تنگنای مالی در بخش‌ کشاورزی دانست و افزود: به همین دلیل است که کشاورزان نمی توانند در مزرعه بمانند.

در حال حاضر تولید گوشت گاو یکی از محصولات با کمترین سازگاری با آب و هوا اعلام شده است. ضمن انکه کارشناسان محیط زیست، کشاورزی و دامداری را به عنوان بخش های اصلی در تولید گازهای گلخانه ای و در نتیجه گرم شدن زمین معرفی کرده اند.