بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد گفت: ۲۴۰ هزار اصله گونه‌های مختلف درختان مثمر و غیرمثر طی ۱۱ ماهه امسال در فضای سبز این شهر کاشته شد.

نادر نوروزی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاشت این تعداد درخت در ۱۵۰ هکتار از فضای شهری بجنورد انجام شد که با این اقدام ۵۰ هکتار از فضای سبز مرکز استان احیا و ۱۰۰ هکتار از فضای سبز کمربند شمالی بجنورد توسعه یافت.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم این سازمان، درختکاری در ۱۰۰ هکتار از کمربند سبز شهر بجنورد است،افزود: همچنین درختکاری در مسیر جاده ارکان، ورودی های شهر بجنورد از سمت باباامان، بش‌قارداش و حاشیه بلوار ولایت برنامه ریزی شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: اکنون بجنورد یکهزار و ۲۰ هکتار کمربند سبز دارد که بر این اساس به ازای هر شهروند ۴۰ متر مربع کمربند سبز ایجاد شده است و این رقم ۱.۵ برابر میانگین کشوری است.

به گفته رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد، وسعت فضای سبز بجنورد بدون احتساب کمربند سبز، ۲۷۰ هکتار است و در مجموع مرکز استان یک هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: نهالستان شهرداری بجنورد ۲۲ هکتار وسعت دارد و سالانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر و انواع درختچه در آن تولید می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.