تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مصر امروز (یکشنبه) در سخنانی، هدف از تجاوزات به نوار غزه حذف کلی مساله فلسطین دانست و تاکید کرد: هیچ راه حلی برای مناقشه موجود جز با تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر در این باره اظهار داشت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، یک طرح سیستماتیک برای از بین بردن مساله فلسطین است.

وی تاکید کرد: راه حل‌های امنیتی برای این درگیری، جز ویرانی برای منطقه چیز دیگری به بار نیاورده است. تشدید تنش در غزه به دریای سرخ و تنگه باب المندب نیز کشیده شد.

شکری افزود: بحران غزه باعث درگیری‌های جدی منطقه‌ای شده است و هیچ راه حلی برای مناقشه موجود جز با تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.

این رژیم با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.