مشهد- ایرنا- نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد با هدف آشنایی کودکان با شاهنامه و فرهنگ و هویت ایرانی روز یکشنبه در سالن شهدای تاکسیرانی این شهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در این مراسم اظهار کرد: این رویداد برای نخستین بار از امروز تا ۱۷ اسفندماه، با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی با اثر بزرگ و حماسی شاهنامه برگزار می‌شود.

سید جلیل بامشکی افزود: دانش‌آموزان با فراگیری داستان‌های شاهنامه، حس میهن‌دوستی و مبارزه با اهریمن را فرا گرفته و با استفاده از ابزار بازی و سرگرمی آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز گفت: قصه‌های شاهنامه آموزنده و پندآموز است، قهرمان‌هایی مثل رستم و آرش کمانگیر در شاهنامه نماد محافظت از سرزمین و مردم هستند.

ابراهیم زره ساز افزود: رویداد کودک و شاهنامه با هدف آشنایی کودکان با این قصه‌ها و قهرمانان طراحی شده و در این رویداد برنامه‌های شاد و متنوعی برای آنان پیش‌بینی شده است.

عضو شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: شاهنامه، حماسه رشادت‌های پهلوانان ایران زمین است، یکی از پهلوانان باشکوه شاهنامه، رستم است که فرزندان خود را به نیکی تربیت می‌کند.

مجید طهوریان عسکری افزود: باید داستان‌های شاهنامه برای نوجوانان به زبان ساده و قابل فهم بازنویسی شود، شاهنامه می‌تواند الگوی مناسبی برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان باشد.

رویداد «کودک و شاهنامه»که به همت معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود، شامل برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان است.

در این رویداد، علاوه بر روایت داستان های شاهنامه برای کودکان، غرفه‌های مختلفی با موضوعات کاردستی و «اوریگامی» (هنر کاغذی)، ماسک سازی، غرفه ادبی هنری، بازیها و سرگرمی ‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

رویداد «کودک و شاهنامه» از ۱۳ تا ۱۷ اسفندماه در سالن شهدای تاکسیرانی مشهد واقع در بلوار توس ۳۹ این شهر از ساعت ۹ صبح تا ۱۹:۳۰ دایر است.