مشهد- ایرنا- نایب رییس شورای عالی استانها گفت: نظام و انقلاب برنده میدان انتخابات هستند و مردم این پیروزی را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: انتخابات اخیر بسیار با اهمیت بود و دشمن تمام توان خود را برای کاهش مشارکت بکار بست.

وی اضافه کرد: امروز کسی در انتخابات بازنده نبود، هدف مشارکت حداکثری بود که محقق شد و این انتخابات نتیجه برد- برد داشت.

عضو شورای عالی استانها با بیان اینکه یکی از بهترین انتخابات در این دوره رقم زده شد، بیان کرد: این انتخابات در استان با فرآیند مناسب و منظمی انجام شد، در شرایطی که دشمن به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم بود، خراسان رضوی رضوی پیشتاز شد که تلاش عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات قابل تقدیر است.

وی افزود: البته کار اصلی را مردم انجام دادند و به رغم وجود مشکلات در کشور، پای صندوق های رای حاضر شدند.

حاجی بگلو ادامه داد: در مشهد نیز سه نفر در این دور به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که یکی از آنها سابقه عضویت در شورای شهر مشهد را دارد و این مهم ظرفیت خوبی برای افزایش تعاملات مدیریت شهری و شورای شهر با مجلس است.

وی تاکید کرد: باید مسوولان و منتخبان قدردان مردم باشند و خود را برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم آماده کنند، عملکرد مدیران و نمایندگان تعیین کننده میزان مشارکت در انتخابات بعدی است.

اختصاص سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به حوزه بانوان 

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال گذشته به حوزه بانوان اختصاص یافته و این روند در این دوره شورای شهر ادامه دارد.
 فاطمه سلیمی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده در این دوره شورای شهر مشهد، اقدامی ابتکاری در کشور بود.

وی اضافه کرد: اقدامات مختلفی نیز در حوزه بانوان اجرایی شد که بهره برداری از تعدادی بوستان ویژه بانوان از جمله بوستان وکیل آباد و بوستان کوهسنگی از آن جمله است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ایجاد و بسترسازی فضای اشتغال بانوان از دیگر اقدامات است که در این زمینه در فرهنگ‌سراها آموزش‌های مهارت‌محور در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز رویش برای بانوان سرپرست خانوار با محوریت حاشیه شهر  از دیگر اقدامات است و هم اکنون هفت مرکز «رویش نوین» در مشهد فعال است، اختصاص شب بازارها و روزبازارها و بازارهای هفتگی با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای بانوان سرپرست خانورا و افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از دیگر اقدامات است.

سلیمی گفت: در حوزه بین المللی نیز امسال جشنواره خورشید با حضور ۱۰۰ بانوی خبرنگار از ۴۶ کشور جهان برگزار شد، واقعیت جایگاه بانوان مسلمان در ایران اسلامی مشاهده و مخابره شد که اولین خروجی آن توئیت خبرنگار آمریکایی با این مضمون بود «من از ایران به شما سلام می کنم و ایران آن چیزی که شما می گویید نیست.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت نیز طرح غربالگری سلامت برای بانوان فعال در شهرداری انجام شد و طرح «اتوبوس سلامت» برای غربالگری سرطان‌های ویژه بانوان به ویژه در حاشیه شهر، در حال ساخت است و این اتوبوس با استقرار در مناطق مختلف شهر به بانوان خدمات‌رسانی می‌کند.

واین عضو شورای شهر مشهد در پایان سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه افزود: پیروز واقعی انتخابات مردم هستند و امیدواریم منتخبان مردم پیروزمندانه این نقش و مسوولیت مهم را محقق کنند.

وی گفت: در این دوره انتخابات برای نخستین بار ۲ بانو در لیست پنج نفره، گنجانیده شد که البته به دلایلی منتج به انتخاب نگردید، در هر حال تاریخ گواه این است که زنان ایرانی در تمامی مراحل رشد این کشور در صحنه حضوری موثر داشته اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» تنها نماینده دوره قبل از حوزه انتخابیه مشهد و کلات بود که با ۳۸۷ هزار رای به عنوان منتخب نخست این حوزه دوباره به نمایندگی مجلس برگزیده شد.

منتخبان دوم و سوم مشهد نیز «میثم ظهوریان» و «علی اصغر نخعی راد» هستند که پیش از این به ترتیب به عنوان مدیر توسعه و تحول آستان قدس رضوی و عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت داشته اند.

البته چهار نامزد دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات به ترتیب آرا شامل "احسان عظیمی راد، کاظم معتمدی فر، حسنعلی اخلاقی امیری و جواد کریمی قدوسی" نیز برای تعیین تکلیف ۲ کرسی دیگر این حوزه انتخابیه قرار است در دور دوم انتخابات با هم رقابت کنند که از این میان جواد کریمی قدوسی، نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس از این حوزه انتخابیه است.