قرچک - ایرنا - شهردار قرچک گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان، طرح استقبال از بهار و ماه میهمانی خدا در مناطق مختلف شهری قرچک آغاز شد.

محسن خرمی شریف روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن عید نوروز، شهرداری قرچک با بسیج کلیه امکانات به استقبال از بهار می‌رود که با توجه به در پیش بودن حلول ماه مبارک رمضان، اقدامات شهرداری با هدف ایجاد فضایی معنوی همراه با فراهم کردن شرایط پذیرایی از مسافران نوروزی، آغاز شد.

وی افزود: شستشو و رنگ آمیزی جداول، پاکسازی زباله ها و جمع آوری نخاله های ساختمانی، آراستگی و آذین بندی معابر عمومی، حذف پوسترهای زائد تبلیغاتی، لکه گیری و آسفالت معابر، هرس درختان، گل کاری و درختکاری، ساماندهی دسفروشان و رفع سد معابر از برنامه های این طرح است.

خرمی شریف خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح، شهرداری قرچک با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و جمعی از طبیعت‌دوستان، با اجرای پویش پاکیزگی طبیعت، پارک جنگلی این شهر را از زباله پاکسازی کرد.

شهردار قرچک ادامه داد: طرح استقبال از بهار باید با هدف زیباسازی محیط شهری، شادابی و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی با نهایت دقت و ظرافت در شهر اجرایی شود و شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه باید در اجرایی هرچه بهتر این طرح کوشا باشند.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا کنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ انواع درخت، درختچه و گل در مناطق مختلف شهری قرچک کاشته شده است.

این مسئول همچنین از اجرای پویش کاشت یک درخت، هدیه‌ای به نسل آینده در شهر قرچک خبر داد.

خرمی شریف یادآور شد: در اجرای این پویش شهرداری قرچک با توزیع رایگان نهال بین شهروندان، همه افراد را به کاشت یک درخت حتی در حیاط منزل خود ترغیب می‌کند و برای سهولت دسترسی شهروندان به درخت، متقاضیان می‌توانند با شماره‌ تلفن ۳۶۱۳۱۸۹۵ یا سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و مأموران شهرداری را برای کاشت درخت در منزل خود، دعوت نمایند.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.