پردیس- ایرنا- رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس گفت: با هدف افزایش ایمنی در سطح شهر کمیته ایمنی آتش نشانی در پردیس تشکیل شد. 

امیرحسین مَلاشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سومین نشست کمیته به ریاست رضا کارخانه شهردار پردیس مصوب شد تا بازدید های دوره ای از اماکن متصرفی صنعتی ، مسکونی، تجاری و اداری انجام شود.

وی توضیح دارد: در طی این بازدیدها کارشناسان نکات نا ایمنی را از اماکن و متصرفین استخراج از مالکان برای حضور در واحد پیشگیری آتش نشانی در طبقه دوم تالار شهر پردیس دعوت می کنند و نکات ایمنی استخراج شده و دستور العمل ها را با توجه به وضعیت ملک در قالب ابلاغیه به مالکان داده می شود.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس افزود: دستور العمل های ایمنی با مهلت اجرا به مالکان داده می شود و آنها موظف به تامین موارد ابلاغی هستند و در صورت عدم توجه با هماهنگی مراجع قضایی واحد مورد نظر پلمب خواهد شد.

مَلاشور افزود: برای ایمن سازی برج های واقع درمساکن مهر در حال نامه نگاری با شرکت عمران شهر جدید پردیس هستیم تا با توجه به وضعیت برج های مسکونی دستور العمل های لازم ابلاغ و ایمنی استاندارد مورد نظر تامین شود و به ساکنان ابلاغ شود.

وی با اشاره به موارد نقص ایمنی در برج های مسکونی ، توضیح داد: فعال نبودن موارد کشف و ایمنی اعلام حریق، نبود و کمبود خاموش کننده های دستی آتش نشانی، ایراد داشتن سیستم اعلام حریق، نیاز به اصلاح هندسی محل ورود خودروهای آتش نشانی به دلیل باریک بودن معابر برخی از موارد نقص ایمنی در برج های مسکونی مساکن مهر پردیس است.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس خاطر نشان کرد: خودروهای آتش نشانی در برخی از معابر به دلیل حجیم بودن طولی و عرضی امکان ورود ندارند و زمان طلایی رسیدگی به حادثه را که بین ۴ تا ۶ دقیقه هست را از دست می دهند که عواقب گسترش حریق و خسارات بیشتر را به همراه دارد.

نه به چهارشنبه سوری خطرناک

مَلاشور گفت: برای پیشگیری از خطرات چهارشنبه سوری پویش # نه به چهارشنبه سوری خطرناک را راه اندازی کردیم و از ظرفیت فضای مجازی رسانه و توزیع بروشور برای آگاهی بخشی به شهروندان استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس برای شب چهارشنبه سوری و رسیدگی به حوادث چهارشنبه سوری آمادگی کامل دارند و در این شب آماده باش خواهند بود.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس با اشاره به نواحی پر خطر شهر پردیس، بیان کرد: نواحی صنعتی از جمله نواحی پر خطر با توجه به حریق های متعددی که اتفاق می افتد و ساختمان های بلند مرتبه دومین نواحی پر خطردر سطح شهر هستند.

مَلاشور از برگزاری دوره های آموزشی رایگان خبرداد و اظهار داشت: بر اساس روال سنوات گذشته دوره های آموزشی رایگان را برای دستگاههای متقاضی به ویژه مدارس به طور مستمر توسط واحد آموزش برگزار می کنیم.

وی گفت: با توجه به افرایش جمعیت در شهر پردیس به ویژه مساکن مهر خرید یک دستگاه خودروی نردبان بالابر هیدرولیکی آتش نشانی با پی گیری ستاد بحران تهران ،رضا کارخانه شهردار و امیر خیری معاونت خدمات شهری به ناوگان ما اضافه خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد.