تهران- ایرنا- پنجاه و سومین نشست گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز (دوشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این گردهمایی یک روزه در راستای هماهنگی لازم برای حضور در المپیاد کشوری و بین‌المللی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، سیدمحمود رضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی، اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل، ابراهیم علی‌دوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و دیگر مسوولان این وزارتخانه برگزار شد.

در این گردهمایی موضوعاتی از سوی شرکت‌کنندگان از جمله، نبود زیر ساخت‌های لازم، استعدادهای برتر دانشجویی، المپیادها و برنامه‌های آتی، تقدیر از مدیران دانشگاه‌های برتر، تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های آتی ۱۴۰۳، تفکیک بودجه مدیریت ورزشی از قسمت‌های امور دانشجویی، اختیارات و برنامه‌ریزی برای اعتبارات ورزشی و نبود متولی مشخص در ورزش دانشجویی مطرح شد.

همچنین مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در این خصوص اظهار کرد: سالانه ۲مرتبه نشست تربیت بدنی مدیران دانشگاه‌ها را برگزار می‌کنیم که اصلی‌ترین محور ما در این نشست تقدیر از زحمات مدیران و برنامه‌ریزی برای مسابقات آتی است.

ابراهیم علی‌دوست با اشاره به اینکه مسابقات مناطق برای حضور نفرات برتر در المپیاد ورزشی سال آینده در اصفهان به اتمام رسیده است توضیح داد: بنا داشتیم تا برنامه‌ریزی خوبی برای رویدادهای ورزشی پیش رو در سال ۱۴۰۳ داشته باشیم. نخستین برنامه ما در سال آینده برگزاری المپیاد ورزشی در اصفهان و المپیاد ورزشی فناورانه خواهد بود. در این نشست به مدیران محورهای آن را مطرح خواهیم کرد تا مدیران شناخت و آمادگی کامل را در آیین نامه و دستور العملهای لازم داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین بنا داریم تا رقابت‌های ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی را نیز شهریور سال آینده در تهران برگزار کنیم.

مدیرکل امور تربیت بدنی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای اسلامی، دعوت‌نامه‌ها ارسال شده و براساس بازخورد سایر کشورها تصمیم‌گیری نهایی در مورد رشته‌ها گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی هستند که دعوت‌نامه برایشان ارسال شده و تلاش ما این است که این المپیاد را با حداقل ۲۵ کشور و ۱۲ رشته ورزشی در بخش دختران و پسران دانشجو برگزار کنیم.