دزفول - ایرنا - مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول گفت: چهار تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در دزفول با بازدیدهای میدانی کشف و این مواد فاسد با هماهنگی مقامات قضایی معدوم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، غلامرضا زادمهر دوشنبه شب با اشاره به تشدید بازدیدها از مراکز عرضه مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در این شهرستان بیان کرد: بازدید از صنوف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به طور مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول انجام و مواد غیربهداشتی از سطح بازار جمع آوری می شود.

وی جمع آوری و معدوم سازی مواد غذایی فاقد استانداردهای بهداشتی را یکی از فعالیت های روزانه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول اعلام کرد و افزود: آب و مواد غذایی آلوده، حاوی میکروارگانیسم های (عوامل) بیماری زا بوده که در صورت مصرف، در کمترین زمان و به صورت ناگهانی تعداد زیادی از مصرف کنندگان را در معرض ابتلا به مسمومیت قرار می دهد.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده های غذایی و آشامیدنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز بهداشت دزفول، آبان ماه امسال نیز یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

سلامت شهروندان در گرو رعایت استانداردهای بهداشتی از سوی اصناف است و واحدهای صنفی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از طریق آب و غذا دارند.