تهران- ایرنا- کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با بنی گانتس وزیر جنگ پیشین و عضو کنونی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار و بار دیگر بر حمایت واشنگتن از جنایات صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کامالا هریس معاون رئیس جمهور (آمریکا) با بنی گانتس دیدار و حمایت خود را از (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود تکرار کرده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در این دیدار تاکید کرد: تعهد واشنگتن نسبت به امنیت (رژیم) اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است.

هریس در این دیدار همچنین با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وخامت شرایط انسانی در غزه، از حماس خواست تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس ۶ هفته‌ای را بپذیرد و مدعی شد: برقراری این آتش‌بس امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه را فراهم خواهد کرد.

به نوشته الجزیره، این اظهارات هریس در حالی بیان می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نوامبر با فشار فزاینده‌از از سوی رأی‌دهندگان مواجه است و دموکرات‌ها به‌طور فزاینده‌ای نگران هستند که موضع بایدن در قبال جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس ممکن است به قیمت کاهش آرای او تمام شود.

گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار درخواست خود برای ملاقات با مقام‌های ارشد آمریکایی را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرد که روز دوشنبه در سفر به آمریکا با مقام‌های این کشور درباره تحولات جنگ غزه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

گانتس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سفر روز دوشنبه به آمریکا با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و شماری از نمایندگان از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره دیدار خواهد کرد.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم صهیونیستی) به سفارت این رژیم در واشنگتن دستور داده است تا هیچ‌گونه همکاری برای تسهیل سفر عضو شورای جنگ به آمریکا انجام ندهد.