اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان کندرق این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد عزیزی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری و غرس نهال در چند نقطه از شهر خلخال اظهار کرد: در راستای دستیابی به اهداف م نظر مقام معظم رهبری و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اقدام به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال در نهالستان کندرق از مناطق نیمه‌گرمسیری بخش خورش‌رستم این شهرستان کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: نهال‌های تولید شده در نهالستان کندرق خلخال برای کاشت در مناطق مختلف این شهرستان و افزایش سرانه فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عزیزی همچنین از برنامه‌ریزی برای تهیه تامین و توزیع حداقل ۲۰۰ هزار اصله نهال و غرس آن در مناطق مختلف این شهرستان در روز درختکاری و ایام هفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

سیدجواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال هم در آیین‌ گرامیداشت روز درختکاری، کاهش روزافزون میانگین سرانه فضای سبز در این شهرستان را محسوس و نگران‌کننده خواند و گفت: قطع درختان باغ‌های شهرها و روستاهای خلخال با هدف تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی به مسکونی و تجاری موجب کاهش محسوس سرانه فضای سبز در مناطق مختلف این شهرستان شده است.

فرماندار خلخال ضمن تاکید بر اهتمام بیشتر دست‌اندرکاران توسعه فضای سبز خلخال برای افزایش نهال‌کاری و همچنین افزایش سرانه فضای سبز این شهرستان افزود: ادامه حیات کارخانه نئوپان نباید به قیمت از بین رفتن و نابودی فضای سبز و درختان موجود این شهرستان شود.

وی با اشاره به قطع درختان زالزالک، گلابی وحشی و انواع درختان مختلف مثمر و غیرمثمر جنگلی توسط قاچاقچیان چوب و افراد سودجو اراضی ملی و جنگلی این شهرستان و فروش آن به کارخانه نئوپان اظهار کرد: تامین خوراک هیزم کارخانه باید قانونمند، ضابطه‌مند و به دور از هرگونه اقدام به خرید هرگونه درختان موجود در سطح منابع ملی، مراتع و اراضی جنگلی صورت گیرد.

فرماندار خلخال همچنین با تاکید بر لزوم تکمیل تجهیزات اطفای حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای مقابله با آتش‌سوزی در سطح اراضی ملی، مراتع و جنگل‌های این شهرستان افزود: فرمانداری خلخال به نوبه خود برای تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات جدید اطفای حریق به منابع طبیعی این شهرستان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا ، غرس نهال در پارک ۲۱ هکتاری واگذار شده به شهرداری خلخال، غرس نهال در بلوار جنگل‌بانان و افتتاح این بلوار و همچنین غرس نهال در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) به یاد اهداکنندگان عضو در این شهرستان از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز درختکاری در خلخال بود.