تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور گفت: از ابتدای امسال ۲۰ هزار اصله نهال در سطح ۱۰۵ هکتار اراضی شهرستان کاشته شده‌ است.

محمدمهدی شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم کاشان در این طرح ۲میلیون نهال است که باید در مدت چهار سال کاشته شود و تاکنون ۱۷۳ هزار اصله نهال در کاشان تولید شده است.
وی اظهار کرد: پنج پویش مردمی با شرکت ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف در کاشان داشتیم که در ۳۰هکتار کاشت نهال وبذر انجام شده است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دنبال آمار واقعی در شهرستان هستیم.
شریفی گفت: کاشت نهال با همکاری دستگاه‌ها و شرکت های معدنی و صنعتی مختلف، برگزاری پویش‌های مختلف نهال‌کاری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، کاشت نهال در منزل خانواده شهدا و توزیع نهال در مصلی‌های نماز جمعه‌ از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.
وی با اشاره به پدیده تغییر اقلیم در سطح جهان، ایران و استان و کاشان ، بر لزوم گفتمان سازی و اعتمادسازی در راستای جلب مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: سال گذشته طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور وارد فاز اجرایی شد که سهم هر ایرانی کاشت سه نهال است.
شریفی گفت: در حوزه منابع طبیعی دیگر صحبت از امنیت غذایی نیست بلکه حرف از اقتدار غذایی است که با حمایت از منابع طبیعی، بخش دامپروری و کشاورزی، منابع آبی و خاکی میسر می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.