خواف- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت:‌ ۶۰ میلیارد ریال امسال برای رفع تنش آبی مناطق روستایی بخش "جلگه زوزن" این شهرستان خراسان رضوی تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با صرف این میزان اعتبار، طرحهای آبرسانی با همکاری قرارگاه ثامن الائمه (ع) سپاه در روستاهای "مهرآباد، بنیاباد، ده‌خطیب، کالشور و چاه مطار" بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد:‌ با صرف اعتبار فوق اصلاح و مهندسی مجدد یک حلقه چاه، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۹ هزار متر خط انتقال با لوله ۱۶۰ میلی متری به منظور تامین کسری آب شرب در حال اجرا است و با اجرای آنها کسری آب این روستاها رفع می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه طرح فوق با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است،‌ تصریح کرد:‌ با اجرای این طرح آبرسانی و افزایش توان تولید آب این روستاها از ۱۲ لیتر بر ثانیه فعلی به ۲۵ لیتر برثانیه، مشکلات تامین آب سه هزار و ۹۶۰ مشترک روستایی برطرف خواهد شد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک آب در شهرستان خواف خراسان رضوی، ۳۰ هزار مشترک شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.