بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: عید نوروز و ماه رمضان، ۱۴۱ واحد اقامتی در استان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی روز چهارشنبه در جلسه کمیته خدمات اسکان و رفاه استان افزود: این واحدها شامل ۱۵ مهمانپذیر، ۱۰ هتل، ۶ خانه مسافر، ۸۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۴ کمپ، اردوگاه و مجتمع است.

وی مجموع اتاق‌های اقامتی استان را ۹۸۱ مورد با ۲ هزار و ۹۴۵ تخت‌ و کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به ‌منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش ‌و پرورش در تمامی شهرستان‌ها در نوروز فعال هستند.

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر ۴۱ امامزاده، ۱۳ پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل ۱۲۳ مدرسه با ۸۶۰ کلاس درس و ۳۰۴ نفر عوامل اجرایی فعال آموزش و پرورش در نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح استان فعال می‌شوند.

عربی از برپایی ۴۰ کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در روز خبر داد و گفت: همچنین هشت مجتمع بین راهی، برپایی پویش‌هایی از قبیل پویش نان رایگان، افطاری ساده، چایخانه حضرت توسط آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌هاست.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: این جلسه با هدف بهسازی، آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن و ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته‌ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران برگزار شد.

وی ادامه داد: باید تمامی اطلاعات ظرفیت‌های اسکان شامل نشانی، تلفن، مدیریت، وضعیت پذیرش و دیگر اطلاعات مورد نیاز مسافران کامل و به‌ روز باشد و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.

عربی گفت: با توجه به اینکه ارزیابی و کنترل سطح خدمات ارائه ‌شده به گردشگران در طول سال از اولویت‌های مهم این اداره‌ کل است، با نظارت مستمر بازرسان استان و رعایت ضوابط و مقررات و ارتقای سطح ارائه خدمات در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری، امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کرده و سفر خوبی را برای آنان فراهم کنیم.

وی افزود: صفحه اختصاصی ستاد سفر استان به نشانی https://sk.mcth.ir/safar طراحی شده که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

این مقام مسئول از اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه استان خواست اطلاعات مورد نیاز مسافران و گردشگران مربوط به کمیته خود را برای بارگذاری در این سایت به روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی تحویل دهند.