تهران - ایرنا - راه های توسعه همکاری و هماهنگی بین تهران و دمشق در زمینه بهداشتی و درمانی در دیدار سفیر جمهوی اسلامی ایران با وزیر بهداشت سوریه بررسی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق با «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه در مقر این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار راه‌های توسعه همکاری و هماهنگی بین تهران و دمشق در زمینه سلامت و ارتقای این بخش، ارائه خدمات کیفی به بیماران و تبادل تجربیات بین پزشکان دو کشور بررسی شد.

وزیر بهداشت سوریه با اشاره به اهمیت توسعه همکاری ها در زمینه بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، تحقیقات علمی و فناوری، توسعه همکاری های دارویی و تجهیزات پزشکی و تبادل تجربیات، بر تقویت و استحکام روابط دو کشور در تمامی سطوح تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز با اشاره به اهمیت فعال سازی همکاری های دوجانبه در بخش های بهداشتی و علمی بین دو کشور، بر علاقه مندی وزارت بهداشت ایران برای افزایش همکاری‌ با وزارت بهداشت سوریه در زمینه های صنایع دارویی، ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی، تحقیقات علمی و تبادل دانشجو و استاد در سطح دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تاکید کرد.

برپایه این گزارش، سفیر ایران علاوه بر تفاهم نامه هایی که پیشتر بر اساس قوانین و مقررات دو کشور و با توجه به توانمندی های موجود امضا شده است، خواستار امضای تفاهم نامه های بیشتر در زمینه های بهداشتی و علمی بین تهران و دمشق شد.