تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

اراک - ایرنا - معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: توزیع ۴۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته درختکاری در نقاط مختلف این شهر توزیع می‌شود.

محمود علیخانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در هفته درختکاری امسال، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی به صورت مشترک اقدام به برپایی و راه اندازی ایستگاه های توزیع رایگان نهال در پنج بوستان امیرکبیر، ملت، غدیر، کلاله و آزادی نموده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهال‌های توزیعی در ایستگاه‌های مذکور از محل نهالستان شهرداری واقع در منطقه چقا تامین می‌شود، افزود: زبان گنجشک، سرو و توت از انواع نهال های مقاوم به شرایط آب و هوایی شهر اراک هستند که در هفته درختکاری امسال، توزیع می‌شود.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه داد: سه هزار عدد بروشور آموزشی نحوه کاشت و نگهداری درخت توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تهیه شده که همراه با توزیع نهال، به شهروندان داده می شود.

عالیخانی در خصوص ویژه برنامه شهرداری به مناسبت هفته درختکاری گفت: در هفته آتی برنامه درختکاری با حضور مسئولین و شهروندان در منطقه گردشگری نورالشهدا که زیرساخت های کاشت نیز فراهم شده، برگزار می گردد.

وی تاکید کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از ابتدا تا پایان اسفند ماه سال جاری، کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در نوارهای جنگلی و بوستان های سطح شهر که بخشی از آن به صورت واکاری می باشد، را در دستور کار دارد.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: شهرداری در هفته درختکاری امسال با هدف توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا، با مجموعه های صنعتی، شهرک نمایشگاهی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی جهت توزیع نهال برای کاشت در محوطه مراکز مذکور، همکاری ویژه خواهد داشت.