قرچک - ایرنا - امام جمعه قرچک گفت: مساجد بهترین مکان برای رسیدگی به مسائل مردم از سوی مسئولان است و از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا با حضور در این اماکن مقدس، مشکلات مردم را پیگیری و نسبت به رفع آن کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز شنبه د ر جلسه شورای فرهنگ عمومی قرچک که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه وظیفه دارند تا در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در محور قرار دادن مساجد کوشا باشند و شهرستان قرچک جزو نخستین مناطق برای تحقق این مهم پیشگام بوده است.

وی افزود: در زمان حیات نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و حکومت حضرت علی (ع) مساجد محل مدیریت جامعه به شمار می‌رفت و باید این سنت حسنه در جامعه اسلامی نیز همچنان ادامه دار باشد.

این مسئول با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس دومین محل خدمت خود را پس از مجلس شورای اسلامی، در مساجد قرار دهند و با حضور در این اماکن مقدس، نسبت به بررسی مسائل و مشکلات مردم اقدام کنند تا همگان به نقش مهم و اثرگذار مساجد در جامعه اسلامی پی ببرند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مساجد از دیرباز تا کنون، محل عبادت و آمد و شد مردم بوده است و از این رو، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان امام راحل، بسیاری از پایگاه‌های اجتماعی از جمله بسیج در این اماکن فعال شد که این امر منجر به رونق بیشتر آن گردید.

وی تأکید کرد: هرچه پایگاه‌های مختلف در مساجد فعال و پویا تر باشند، برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد نیز پر رونق تر می‌شود.

امام جمعه قرچک با اشاره به این که برخی از مساجد از داشتن امام جماعت بی‌بهره‌اند، یادآور شد: موضوع خانه عالم یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مشکل امروز مساجد است که آن روبرو هستیم، تامین خانه عالم مهمترین کار فرهنگی مجموعه شهرستان است.

این مسئول گفت: گاه برای اجرای چند برنامه فرهنگی در طول سال، میلیاردها ریال هزینه می‌شود در حالی که اگر بتوانیم زمینه احداث خانه عالم و استقرار آنان در مساجد را فراهم کنیم، قطعا اثربخشی بیشتری بر جامعه به ویژه نسل جوان دارد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.