ایرنا- تهران- رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته گفت: طولانی شدن روند بررسی اسناد تغییرات در هیات مدیره شرکت‌ها که در روزنامه رسمی ثبت شده باشد به مانعی بزرگ در مسیر تسهیل محیط کسب و کار فعالان این صنف شده تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، عباس ابریشمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر فعالان این صنف برای دریافت مجوز بهره‌برداری از درگاه ملی مجوزها باید تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها از سال ۹۳ به بعد را که در روزنامه رسمی درج شده باشد به عنوان یکی از شروط دریافت گواهی‌نامه بهره‌برداری ارائه دهند.

وی افزود: از اول دی ماه امسال مقرر شده تا اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره برای دریافت گواهی بهره‌برداری به درگاه ملی مجوزها ارائه شود؛ اما مهم‌ترین مساله ما این است که روند بررسی اسناد از سوی اداره ثبت شرکت‌ها بسیار طولانی و زمان‌بر شده است.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ادامه داد: فرآیند بررسی اسناد تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها حداقل ۱۵ روز زمان می‌برد که این مدت زمان بسیاری از فرصت‌ها را از فعالان این صنف می‌گیرد.

این مسئول صنفی با تاکید بر ضرورت کاهش مدت زمان بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها از سوی اداره ثبت اظهار کرد: بر اساس قانون باید شرایط برای کسب و کار فعالان اقتصادی تسهیل شود که یکی از راهکارهای اجرایی شدن این قانون به تسریع روند بررسی اسناد و مدارک برمی‌گردد.

ابریشمی خاطرنشان کرد: همچنین برای کاهش بروکراسی، جلوگیری از اتلاف زمان فعالان اقتصادی و تسریع شرایط کسب و کار می‌توان روند دریافت و بررسی اسناد را الکترونیک کرد تا فرآیند بررسی اسناد به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته تاکید کرد: در ایام پایانی سال هستیم و فعالان این حوزه نیز باید بتوانند از این بازار، بهره‌مند شوند؛ بنابراین نباید روند بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکت‌ها برای دریافت گواهی‌نامه بهره‌برداری تا این حد زمان‌بر شده و به مانعی برای محیط کسب و کار تبدیل شود.