به گزارش ایرنا از ادارهکل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری افزود: طرح عیدانه ویژه ادارهکل استاندارد استان تهران، با محورهای نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاههای زنجیرهای، رستورانها، پایانههای مسافربری، فرودگاهها و ایستگاههای قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و ترهبار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، در حال اجراست.
مدیرکل استاندارد استان تهران در این خصوص تشریح کرد: مکاتبات لازم با نهادهای مرتبط برای همکاری در اجرای هرچه بهتر طرح عیدانه انجام شدهاست؛ چراکه، میزان تقاضا در ایام پایانی سال افزایش چشمگیری دارد و به همین دلیل امکان شکلگیری تقلبها و تخلفها نیز بیشتر میشود. لذا در راستای صیانت از حقوق شهروندان، این طرح با اهتمام ویژهای اجرا میشود.
وی افزود: طرح ویژه عیدانه استاندارد با هدف احقاق حقوق عامه، خدمترسانی شایسته، پاسخگویی مسوولانه و شفاف در قبال ذینفعان، ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی توسط ادارهکل استاندارد استان تهران همزمان با سراسر کشور آغاز شده که در خصوص کنترل و رصد دقیق بازار جهت نظارت بر کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و همچنین اقلام پرمصرف نوروز مانند آجیل و خشکبار، جعبه شیرینی، برنج، چای، روغن و ... بازرسان استاندارد به صورت ویژه و در قالب چند تیم کارشناسی، در سطح بازار نظارتهای مستمر و دقیق دارند و از این طریق، کالاهای غیراستاندارد از سطح بازار شناسایی و جمعآوری میشود.
طاهری گفت: آزمون وسایل توزین در مراکز عرضه کالا از دیگر موضوعات مورد پیگیری ادارهکل استاندارد استان تهران در طرح عیدانه ویژه استاندارد برای مقابله با کمفروشی است.
بر اساس این گزارش، شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه "مردم دار" به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند. درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزههای مخلتف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند