بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به بحث تاب‌آوری جزایر به‌ویژه جزیره هرمز گفت: در این راستا سامانه اینترنتی (پلتفرم) خدمات گردشگری به مسافران و گردشگران این جزیره آماده شده و تا هفته آینده رونمایی می‌شود.

محمد محسنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاب‌آوری جزیره هرمز ۶ هزار نفر بود اما پیک ۲۰ هزار نفری جمعیت در ایام تعطیلات به‌ویژه نوروز در این جزیره داشته‌ایم که قطعا باتوجه به اینکه این حجم از مسافر با نارضایتی و چالش روبرو خواهد شد؛ بنابراین با ظرفیت‌های موجود این پلتفرم را تهیه کردیم.

وی با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران از طریق این پلتفرم می‌توانند به جزیره هرمز سفر کنند، بیان کرد: در پلتفرم خدمات گردشگری جزیره هرمز تمام اطلاعات و خدمات مربوط به سفر شامل خرید بلیت شناور، اسکان، مراکز اقامتی، بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی و سایر خدمات گردشگری گنجانده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: همچنین فراخوان ساماندهی اماکن اقامتی در جزیره هرمز انجام‌شده که بیش از ۱۲۰ اماکن اقامتی شناسایی شده و مراحل صدور مجوزهای خود را طی می‌کنند.

محسنی با اشاره به اینکه تمام راهنمایان و بلدهای محلی در جزیره هرمز طی فراخوانی شناسایی شدند، ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های متعددی در منطقه نمونه گردشگری جزیره هرمز ایجاد کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: مدرسه جری پولاک (شریعتی) که یک برند در جزیره هرمز بود به پیمانکار واگذارشده که تبدیل به اقامتگاه بومگردی خواهد شد.

جزیره رنگین کمانی هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.