یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی یزد گفت: جانباختگان حوادث جاده‌ای استان در سال‌جاری و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، سردار "عباسعلی بهدانی‌فرد" روز یکشنبه در مراسم آغاز طرح نوروزی پلیس راه استان با تبریک ماه رمضان و تشکر از مردم و مسئولان افزود: امروز شاهد آغاز رزمایش پلیس راه و دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان هستیم.

وی با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس راه ادامه داد: با آغاز این طرح ماموران پلیس راه و سایر دستگاه‌های مربوطه در نقاط حادثه‌خیز و کویری مستقر و با گشت زنی و همچنین ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در جهت کاهش حوادث جاده‌ای و خدمت رسانی به مسافران تلاش دارند.

فرمانده انتظامی یزد، کاهش بسیار محسوس تصادفات و جانباختگان حوادث جاده‌ای را از دستاوردهای خوب پلیس راه استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، جزو دومین استان کشور در کاهش تصادفات هستیم.

بهدانی‌فرد این مهم را نتیجه همکاری خوب شهروندان و مسافران و توجه آنها به توصیه‌های پلیس راه و راهور بیان و خاطرنشان کرد: از تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مسئول با پلیس قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: محورهای استان به علت کویری بودن باعث خستگی و خواب آلودگی می‌شود که رانندگان باید پس از هر چند ساعت رانندگی در ایستگاه‌هایی که با کمک سایر سازمان‌ها ایجاد می‌شود توقف و استراحت کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم این روند کاهش مجروحان و فوتی‌های حوادث رانندگی ادامه داشته باشد و ما در این ایام شاهد هیچ حادثه ناگواری برای خانواده‌ها نباشیم.

استان یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.