تبریز - ایرنا - مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فعال در حوزه برق و بهره‌وری انرژی پرداخت شده است.

«محمد محمودیان»، روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از الکتروموتورهای کولری فوق کم مصرف در تبریز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در سال گذشته برای حمایت از شرکت های فعال در حوزه صنعت برق و بهره وری انرژی، پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این شرکت ها در صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب شد که تاکنون بخش عمده ای از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده مربوط به شرکت های دانش بینان و فعال در حوزه کاهش مصرف کولرهای آبی بوده و در این راستا ۱۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال شده و خطوط تولید آن ها با دریافت تسهیلات تجهیز شده است.

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه تا پایان امسال ۷۰۰ هزار ظرفیت برای تولید کولرهای آبی کم مصرف در کشور ایجاد شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال آینده این ظرفیت ۲ برابر می شود و با پرداخت تسهیلات از طریق این صندوق، سرمایه در گردش تولید این شرکت ها تامین شده است.

محمودیان، ادامه داد: برای تحریک تقاضا و خرید مردم از این نوع کولرها و استفاده کولرسازها از این الکتروموتورها که دارای سرمایش بالاتر و هزینه کمتر است، خدمات لیزینگ یا فروش اقساطی به آنان ارایه می شود تا کولرسازها الکتروموتورهای پیشرفته و نسل جدید و مردم کولرهای آبی کم مصرف خرید کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از ۳۰ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، یادآور شد: برنامه این صندوق پرداخت تسهیلات در حوزه های دارای اولویت برای کشور از جمله بهره وری انرژی است.

محمودیان، افزود: در این راستا اگر شرکتی برنامه رشد تولید دانش بنیان دارد و در حوزه بهره وری انرژی می خوهد زیرساخت ایجاد با مواد اولیه تهیه کند، در اولویت حمایت این صندوق قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، الکتروموتورهای کولری فوق کم‌مصرف القایی و BLDC امروز در شرکت موتوژن تبریز رونمایی شد.