اهواز- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تمهیدات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی آیین سنتی چهارشنبه آخر سال به ویژه در مناطق پرخطر اهواز دیده شده است.

ابراهیم قنبری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس تجربیات و حوادث سال گذشته برخی مناطق اهواز از جمله زیتون کارمندی، سپیدار، منبع آب، منابع طبیعی و کیانپارس به عنوان مناطقی پرخطر با احتمال بیشتر وقوع حادثه، نشانه‌گذاری شده است.

وی گفت: بر همین اساس چینش نیرو و آماده‌باش تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی برای امدادرسانی به موقع به حادثه‌دیدگان احتمالی انجام شده است.

قنبری اظهار کرد: بیشترین حوادث در استفاده از مواد محترقه است که از مردم درخواست داریم در این آیین سنتی از مواد منفجره استفاده نکنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه تا کنون حادثه‌ای در این خصوص اعلام نشده است افزود: نیروهای آتش‌نشانی از روز گذشته تا هفته آینده به منظور برگزاری این مراسم و احتمال وقوع حادثه در حالت آماده‌باش هستند.

قنبری ادامه داد: این سازمان در کنار آتش‌نشانی کار آموزش در مدارس، صدا و سیما و یا با استفاده از بروشور و تهیه و توزیع مطالب آموزشی در بین مردم برای آشنایی با خطراتی که ممکن است در این ایام افراد را تهدید کند ورود کرده است.

وی با عنوان شعار " نه به چهارشنبه سوری خطرناک" ادامه داد: از مردم تقاضا داریم تا با برگزاری این آیین سنتی در آرامش سال ۱۴۰۲ را بدون حادثه و خطر به پایان رسانند.

به گزارش ایرنا، در مراسم چهارشنبه آخرسال سال گذشته ۴۰ حادثه در اهواز رخ داد.