تهران- ایرنا- مدیر گروه اقتصاد و جامعه «رادیو اقتصاد» به تشریح ویژه برنامه‌های شبکه رادیویی اقتصاد در ماه مبارک رمضان پرداخت.

مهرگان سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیوی ایرنا، با معرفی ویژه برنامه افطار این شبکه تحت عنوان مهمان نواز گفت: رادیو اقتصاد سعی دارد در ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به لحظات معنوی افطار الگوهای موفق خودسازی و کسب معرفت را به شنوندگان معرفی کند. این الگوها افرادی هستند که با ایمان به پروردگار، فرصت شناسی و استفاده از فرصت ها در کار و زندگی به موفقیت رسیده اند و منشاء امور خیر برای دیگران نیز هستند.

وی ادامه داد: در این برنامه هر روز یک توصیه در حوزه رفتار اقتصادی از آیات قرآن کریم انتخاب و از شنوندگان هم خواسته می شود که در این باره تجربیات خود را بیان کنند.

سوادکوهی در توضیح آیتم های این برنامه گفت: آیتم اهل ایمان به معرفی سنت های اقوام ایرانی در ماه مبارک رمضان و مبتنی بر شاخصه های فرهنگی و دینی می پردازد و در آیتم در لباس خدمت با صاحبان مشاغلی که در لحظات افطار در حال خدمت هستند گفتگو خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آیتم داستانک از مطالب ادبیات کهن ایرانی مبتنی بر موضوعات قرآنی و دینی بهره گیری می شود و در بخش مسابقه از مخاطبان درخواست می شود ساده ترین و باصفاترین سفره افطاری را که دیده اند توصیف و یا عکسش را ارسال کنند.

سواد کوهی اجرای مسابقه، پخش آواها، نواها، تصنیف ها و نغمات عرفانی متناسب با محتوا و فضای برنامه، بسته اذانگاهی شامل دعا و مناجات، سخنرانی مذهبی، اذان و تعقیبات را از دیگر بخش های این برنامه اعلام کرد و گفت: برنامه «مهمان نواز» به تهیه کنندگی مینا نیکانیک از ابتدای ماه مبارک رمضان ساعت ۱۷ به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می شود.

وی در توضیح برنامه سحرگاهی ماه برکت گفت: این برنامه با ایجاد لحظاتی معنوی توام با بهجت درونی و در راستای ارتقای ارزش های دینی روی آنتن می رود. از دیگر اهدف این برنامه پاسداشت، احیا و اشاعه آیین های مذهبی، انس با قرآن کریم و عبادت به عنوان ثمره ماه مبارک است.

وی ادامه داد: نقش معنویت، کرامت و بخشش در کمک به هم نوع، آداب سحر خیزی و مناجات، دعا و نیایش و ابتهال الی الله از بخش های این برنامه است. این برنامه هر صبح ساعت ۴ به روی آنتن می رود.

سواد کوهی با اشاره به ویژه برنامه روز ضربت خوردن و نیز شهادت امیرالمومنین(ع) تحت عنوان چشمه رحمت گفت: این برنامه سعی دارد در گفت وگو با کارشناسان و با استناد بر آموزه های نهج البلاغه مباحث اقتصاد اسلامی همچون حق توزیع صحیح بیت المال، توجه به تنگناهای معیشتی، افزایش درآمدهای عمومی، تعیین تکالیف مالی و مالیات ستانی اصولی، عدالت، رعایت قسط و پاسداشت حقوق و کرامت مردم و محرومان را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی از آیتم های این برنامه علی نامه است که مروری بر زندگی امام (ع) و وقایع قبل از شهادت ایشان می پردازد و در آیتم پدر نامه نیز بر داستان‌های یتیم نوازی و عدالت گستری مولا مروری خواهیم داشت.

سواد کوهی دل گفته هایی از ارادت شیعیان نسبت به مولای متقیان و مداحی به مناسبت شهادت ایشان را از دیگر بخش های این برنامه اعلام کرد و گفت: چشمه رحمت به تهیه کنندگی نازنین کتابچی ۱۱ و ۱۳ فروردین ساعت ۱۰ به مدت ۱۲۰ پخش می شود.

مدیر گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد قبله اول را به عنوان ویژه برنامه روز قدس اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فلسطین بعد از طوفان الاقصی و کشتار بی سابقه مردم مظلوم فلسطین، توجه به هرچه بهتر و با شکوه برگزار شدن مراسم روز قدس از سوی این شبکه رادیویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو در این ویژه برنامه به بازتاب و حضور گسترده هم وطنان در راهپیمایی روز قدس پرداخته خواهد شد.

وی افزود: گفت وگو با کارشناسان سیاسی و اقتصادی و بررسی ابعاد مختلف این روز و نیز جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطین از دیگر بخش های این برنامه است.

سواد کوهی ادامه داد: در آیتم آینده اقتصاد رژیم اشغالگر قدس به وضعیت اقتصادی رژیم اشغالگر قدس برای ادامه جنگ در غزه پرداخته می شود و از گزیده کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص فلسفه روز قدس در بخشی دیگر از این برنامه بهره مند می شویم.

قبله اول به تهیه کنندگی حمید رضا کجوری روز جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۹ به مدت ۱۸۰ دقیقه به روی آنتن می رود.