ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های دولتی و اجرایی بایستی برای جبران هر گونه خاسرت ناشی از حوادث غیرمترقبه، اموال منقول و غیرمنقول خود را بیمه کنند.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بیمه ایران استان ایلام، اظهار کرد: امروز صنعت بیمه در دنیا یکی از ضرورت‌های هر جامعه است.

وی تاکید کرد: حدود ۳۲ مورد از بلایای طبیعی و غیرطبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و آتش‌سوزی در کشور به وقوع می‌پیوندد که همین امر ضرورت توجه به بیمه را از سوی اقشار مختلف مردم نشان می دهد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی، اموال منقول و غیرمنقول خود را بیمه کنند، تا در مواقع هر بحران احتمالی بتوانند خسارت خود را دریافت کنند، گفت: برای فرهنگ‌سازی پوشش بیمه‌ای باید از ظرفیت صدا و سیما و اصحاب رسانه‌ استفاده کرد.

بهرام‌نیا یادآور شد: در بحث پوشش بیمه‌ای، نرخ بیمه‌نامه‌ها باید متعادل باشد که اقشار کم‌برخوردار و متوسط جامعه هم، توان بیمه کردن اموال شخصی خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در واقع لازمه پوشش بیمه‌ای گسترده، تعیین تعرفه متعادل و متناسب با درآمد مردم و تسریع در پاسخ‌گویی هر شرکت بیمه‌ای به بیمه‌گران است.

استاندار ایلام گفت: نوع خدمات بیمه‌ای در هر زمینه باید شفاف و مشخص باشد بنابراین فرهنگ‌سازی و پرداخت هزینه متناسب با نوع هر غرامت برای هر بیمه‌گر با توجه تورم سالانه، می‌تواند رضایت‌مندی آنان را در پی داشته باشد.

"عیسی میرزایی" مدیرکل بیمه ایران استان ایلام نیز گزارشی از وضعیت بیمه در این استان ارائه کرد.