تهران - ایرنا - نرم‌افزار نئوبانک جهاددانشگاهی به منظور شفافیت هرچه بیشتر مدیریت منابع در جهاددانشگاهی روز دوشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۲ در جلسه هیات رییسه این نهاد رونمایی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم رونمایی نرم افزار «نئوبانک» این نهاد اظهار امیدواری کرد این اقدام مبدأ تحولات بیشتر و شفافیت دقیق‌تر در این نهاد انقلابی ‌شود.

جهاددانشگاهی نیازمند نظم بخشی به حوزه مدیریت منابع خود بود
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی نیز در این مراسم ضمن درخصوص نرم افزار نئوبانک گفت: این نرم افزار یکی از ابزارهای حوزه فناوری مالی(فین تک) است که در دنیا مرسوم بوده و در ایران نیز برخی بانک‌ها در قالب های مختلف از جمله «بلو بانک و اُبانک» آن را ارائه داده‌اند.

سیدرضی آقاسیدی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به تنوع سبد خدمات، کثرت مخاطبان و همچنین گستردگی شبکه ساختاری، نیاز به شفاف‌سازی و نظم‌بخشی به حوزه مدیریت منابع خود را داشت که با تدبیر همکاران در شرکت دانش‌بنیان جهاددانشگاهی، شرکت جهش پرداز را مختص موضوع نئوبانک قرار دادند.

وی ادامه داد: این برنامه کاربردی ضمن ارائه خدمات عمومی بانکی مانند نقل و انتقالات، دریافت و پرداخت وجه و موضوعات متداولی که در دیگر اپلیکیشن‌های بانکی وجود دارد به‌صورت اختصاصی با توجه به اقتضائات جهاددانشگاهی تعریف‌ شده است.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با ذکر مثالی گفت: در نسخه‌های تکمیلی این اپلیکیشن راهکارهای تخصصی در حوزه دریافت و پرداخت شهریه شبکه آموزش جهاددانشگاهی، ایجاد اعتبار برای اعضای هیأت علمی و همچنین در حوزه درمان زیرسیستم‌های اختصاصی برای بیماران، پزشکان و کنشگران شبکه درمان جهاددانشگاهی طراحی‌ شده است.

وی با بیان اینکه در گام نخست این اپلیکیشن برای اعضای این نهاد فعال می‌شود، ادامه داد: در آینده برنامه‌ریزی‌ شده تا پرداخت‌ های غیر نقدی و رفاهیات حتی حقوق جهادگران در قالب این سامانه تعریف می‌شود و در نهایت نیز با ایجاد اعتبار برای کاربران امیدواریم بتوانیم تسهیلاتی را از قِبَلِ این اعتبار برای اعضا داشته باشیم.

آقاسیدی درخصوص جامعه مخاطب اپلیکیشن نئوبانک نیز تصریح کرد: همه کنشگران جهاددانشگاهی با اولویت اعضای این نهاد سپس مشتریان، فراگیران و پزشکان جامعه مخاطب این نرم افزار محسوب می شوند.

وی افزود:در گام‌های بعدی نیز تمام افرادی که با جهاددانشگاهی رابطه مالی دریافتی و پرداختی دارند می‌توانند عضو این سامانه شوند که اطلاع‌رسانی‌های تکمیلی انجام خواهد شد.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی تأکید کرد: این‌ یک مسیر جدید است و نیازمند راهنمایی، ارائه بازخوردها و ایرادات احتمالی و پیشنهاداتی هستیم که می‌تواند این اپلیکیشن را بهتر کرده و مسیر شفافیت را روشن‌تر کند.

وی در رابطه با مسیرهای ارتباطی اعضای جهاددانشگاهی با اپلیکیشن نئوبانک نیز گفت: مسیرهای ارتباطی با این سامانه مرکز تماس و سیستم بازخورددهی است که در خود کارت‌ها و اپلیکیشن به‌صورت شفاف بیان‌ شده است.


مدیرعامل شرکت نئوبانک نیز در این مراسم در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جهاددانشگاهی بیان کرد: این اپلیکیشن حاصل ۲۷ سال تجربه و تلاش بنده و همکارانم در زمینه سیستم‌های بانکی است.

علی قهری افزود: گرچه این نرم افزار امروز چند آیکون دارد، اما زحمات بسیاری برای آن صرف شده است و امروز توانستیم آن را برای جهاددانشگاهی آماده و رونمایی کنیم.

وی در خصوص خدمات این اپلیکیشن توضیح داد: اپلیکیشن نئوبانکی که وجود دارد دارای یک سری سرویس‌های عمومی از جمله تسهیلات، بن کارت و خرید شارژ است.

مدیرعامل شرکت نئوبانک گفت:در ادامه مسیر سرویس‌های دیگری را مانند سرویس ناجی، بیمه و ... به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد تا آن را به سوپراپلیکیشن نئوبانک تبدیل و زنجیره تأمین را به‌صورت مکانیزه در این نهاد پیش ببریم.