تهران- ایرنا- دبیرکل جبهه صبح ایران با بیان اینکه اولویت ما تشکیل فراکسیون شفافیت در مجلس دوازدهم است، گفت: البته تشکیل فراکسیون خود را هم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی‌اکبر رائفی‌پور» دبیرکل جبهه صبح ایران امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه، گفت: انتخابات مجلس دوازدهم در شرایطی برگزار شد که سال گذشته جنگ رسانه‌ای سنگینی علیه ایران شکل گرفت تا مشارکت را کمرنگ جلوه دهند اما مردم با حضور در صحنه خیانت نکردند.

وی افزود: باید از جریان اصلاح‌طلب هم برای فهرستی که ارائه کردند تشکر کرد، ما شاهد حضور و دعوت سیاسیون از مردم به مشارکت بودیم.

انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد

دبیر کل جبهه صبح ایران به ترکیب مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: تغییر ۴۵ درصدی مجلس خبرگان رهبری و ۵۰ درصدی مجلس شورای اسلامی پیام داشت. ما از ورود به انتخابات اهدافی داشتیم. هدف جبهه صبح ایران مبارزه با تبعیض، فساد، روشنگری و انتخاب اصلح بود. حضور بیشتر از ۲۵ درصدی مردم تهران پای صندوق‌های رأی نشان داد هسته سختی در کشور وجود دارد که گله‌مندند اما پای کار هستند. 

رائفی پور با اشاره به تاثیرگذاری جریان متبوعش در انتخابات اسفند گفت: ما در جبهه صبح ایران علاوه بر تهران در انتخابات کرمان و مازندران نیز تاثیر گذاشتیم که نتیجه آن را شاهد بودید.

رائفی‌پور تصریح کرد: انتخابات اسفند، معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد ‌و یک جریان عدالت طلب برای مبارزه با فساد، تبعیض و انتخاب اصلح پا به میدان گذاشت اما در این میان  یکی از بزرگان با بنده تماس گرفت و گفت که چرا شما کاری می‌کنید تا فلان شخص در شورای نگهبان رد صلاحیت شود. 

وی افزود: توضیحاتی درباره این کار دادم و آن فرد در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد، یعنی دفع افسد به فاسد اتفاق افتاد. ایستادیم تا برخی افراد که در انتصابات دخالت کرده بودند، رد صلاحیت شوند. عدالت خواهی را با گفتمان شفافیت مطرح کردیم و همچنان دنبال می‌کنیم.

دبیرکل جبهه صبح ایران اظهار کرد: مسائل سیاسی مهارت می‌خواهد اما ما جوانان در عرض دو سه هفته توانستیم با کمترین هزینه بر انتخابات و مشارکت مردم تاثیر بگذاریم.

رائفی‌پور با اشاره به رد صلاحیت برخی نامزدها در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: اگر آن‌ها در این دوره حضور می‌یافتند، دوره ای مانند مجلس ششم تکرار می‌شد.

فراکسیون شفافیت را تشکیل می‌دهیم

وی همچنین درپاسخ به سوال ایرنا مبنی براینکه آیا فراکسیون صبح ایران در مجلس دوازدهم تشکیل می‌شود؟، اعلام کرد: رایزنی‌ها با منتخبان ادامه دارد؛ اما من تشکیل این فراکسیون را نفی نمی‌کنم. اولویت ما تشکیل فراکسیون شفافیت است. تشکیل فراکسیون خود را هم پیگیری می‌کنیم؛ خواه این فراکسیون باشد و خواه نباشد، کسانی هستند که دلبسته این جریان‌اند از این رو تشکیل فراکسیون مستقل هم دنبال می‌شود.

دبیرکل جبهه صبح ایران درباره برنامه های تشکل متبوعش در مجلس آینده نیز، گفت: در این سه هفته تجربه ارزشمندی را کسب کردیم. ما برنامه میان مدت و بلند مدت داریم و کسب کرسی مجلس هدف نیست، بلکه پاسخگو بودن در فضای سیاسی کشور مهم است. 

رائفی‌پور تاکید کرد: ما در تبلیغات، ریالی از نامزدها دریافت نکردیم و از طریق فضای مجازی تبلیغات انجام شد ؛ شرعا هم از موسسه مصاف برای تبلیغات هزینه نکردیم.

 وی مساله اصلی امروز کشور را اقتصاد و معیشت و انرژی عنوان کرد و گفت: مساله معیشت دغدغه اصلی است و این موضوع را به طور قطع دنبال می‌کنیم.

تکاپوی ۷ نفر برای ریاست مجلس دوازدهم

دبیرکل جبهه صبح ایران در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های اصلی برای تصدی ریاست مجلس دوازدهم، افزود:  ۱۴۷ نماینده تاکنون تغییر کردند و ترکیب جدید است. اینکه آیا آقای قالیباف تغییر می‌کند یا نه را نمی‌دانم. اما ترکیب مجلس را ترکیبی مطلوب می‌دانیم. درباره گزینه های ریاست هم باید گفت که حدود هفت نفر مدعی ریاست مجلس هستند.

رائفی‌پور همچنین درخصوص راهکار این جبهه درباره مسأله حجاب، گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این روزها، حجاب است. مجلس یازدهم قوانینی را تصویب کرد و نمایندگان منتخب هم صحبت‌هایی کردند. باید ما طرح را بررسی کنیم و ببینیم که کارایی لازم را دارد یا خیر. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به راحتی قابل حل نیست، افزود: هرچند می‌توان با تصویب قوانینی آن را تسریع و تسهیل کرد. در زمینه حجاب باید یک اجماع در حاکمیت شکل بگیرد. این مسائل یک شبه قابل حل نیست و کسی که این حرف را بزند مشکل دارد. 

دبیرکل جبهه صبح ایران تأکید کرد: یک مساله اول باید تثبیت شود، بعد به حل آن بپردازیم. مسائل دانش‌آموزی خیلی پیچیده است. الفاظی که دانش‌آموزان استفاده می‌کنند، فیلم‌هایی که می‌بینند، بازی‌هایی که انجام می‌دهند خیلی متفاوت است ‌و خانواده‌ها تربیت را به مدرسه تفویض کرده‌اند! 

رائفی‌پور اظهار کرد: خیلی‌ها از پاسخ دادن به سوالات که درباره دانش‌اموزان هستند، تفره می‌روند، اما ما معتقدیم باید به مردم توضیح داد. خوبی شفافیت این است که مسئولان مجبور به پاسخگویی به مردم می‌شوند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه آینده مجلس در ایجاد تحول اقتصادی گفت: مسائل اقتصادی کشور پیچیده است و نهادهای تصمیم‌گیر در آن فراوان هستند. ضمن آنکه وقتی خلق نقدینگی صورت می گیرد باید کالایی برای عرضه باشد، حال اگر کالا عرضه نشود تورم ایجاد می‌شود. مجلس آینده باید یک سری قوانین را به سرعت اصلاح و تصویب کند.