رشت - ایرنا - رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت: ۷۰۰ نیروی اورژانس این مرکز برای خدمات‌رسانی احتمالی در چهارشنبه سوری به حالت آماده باش درآمد.

دکتر جمشید محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۹۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه موتور آمبولانس در میادین و مراکز شهرها برای خدمات رسانی احتمالی مستقر هستند.

وی با اشاره به آمادگی ویژه اورژانس گیلان برای ۲ چهارشنبه آخر سال (امروز و سه‌شنبه شب هفته دیگر) افزود: تدابیر لازم و ویژه برای آمادگی کامل نیروهای مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در این ۲ روز صورت گرفته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان اظهار امیدواری کرد: مردم با رعایت نکات ایمنی و خانواده‌ها با مراقبت از فرزندان‌شان این روز را برای خود و دیگران به روزی تلخ و حادثه‌ساز تبدیل نکنند.

وی همچنین از مردم خواست تا با اندکی صبر، حوصله و رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های سازمان متولی روز بدون حادثه‌ای را در گیلان رقم بزنند.

دکتر محمدی بیان کرد: مردم در صورت بروز حوادث منجر به آسیب جسمی با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند تا نیروهای اورژانس در سریع ترین زمان برای خدمات رسانی حضور یابند.

وی بیان کرد: در ۲ روز گذشته ۶ نفر در گروه سنی ۹ تا ۱۷ سال به دلیل حوادث چهارشنبه سوری در گیلان دچار مصدومیت شامل سوختگی دست، صورت، پارگی دست و انگشت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است که هر ساله در روزهای پایانی سال "شب چهارشنبه آخر سال" برگزار می شود.