تهران -ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار معلم در دفاع مقدس شهید شدند که نسبت آنها به کل شرکت‌کنندگان در جنگ نسبتی متمایز است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی امروز در مراسم رونمایی از سردیس شهدای فرهنگی اظهار کرد: هر کشوری منابع قدرتی دارد، برخی از منابع قدرت مانند سرزمین در میان کشورها یکسان هستند.

وی افزود: جمعیت، تمدن و اقتصاد یک منبع قدرت است، برخی از منابع قدرت در کشورهای مختلف مختص آن کشور است. فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما یک منبع قدرت کلیدی و مهم است که تجلی این فرهنگ شهدا هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس برگزیدگان ملت هستند، ادامه داد: هرکس که به جبهه می‌رود قرار نیست که شهید شود، شهدا را خدا انتخاب می‌کند.

صحرایی با بیان اینکه جنگ دفاع مقدس یک اتفاق مهم در تاریخ بشریت بود و هجمه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی را نشان می‌داد ، گفت: بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان شهید که در پیش از جنگ در کلاس‌های درس به آموزش و تحصیل مشغول بودند اما در جنگ تحمیلی رزمنده شدند و برای کشور و دین می‌جنگیدند.

وی افزود: برای ادامه مسیر هم به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم، هیچ فضلتی بالاتر از ایثار نیست بنابراین یاد شهدا بویژه شهید رجایی و شهید باهنر باید در عمل گرامی داشته باشد.