سنندج- ایرنا- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در استان تا ساعت ۲۲ امشب به ۱۳۹ نفر رسید.

حسین جعفری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح تا ساعت۲۲ فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال نداشته‌ایم.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا عصر امروز ۱۸۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه دست‌ساز و آتش‌های حجیم آسیب دیده‌اند .

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در حال حاضر پنج بیمار به دلیل سوختگی با درجه بالا در بخش مراقبتهای ویژه مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۲ نفر امروز آسیب‌ دیده‌اند.

جعفری با بیان اینکه ۳۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و بقیه دچار سوختگی شده‌اند، اضافه کرد: سنندج با ۶۰ نفر بیشترین تعداد مصدومان را دارد و در مریوان و سروآباد هیچ مصدومی نداشته‌ایم.

وی ۸۹ درصد مصدومان مرد را و ۱۱ درصد زن اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد آسیب‌دیدگان را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

۲۰:۴۵ آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در کردستان به ۹۳ نفر افزایش یافت

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: آمار مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در استان به ۹۳ نفر افزایش یافت.

جعفری یادآور شد: تا ساعت ۲۰:۴۵ فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال نداشته‌ایم.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا عصر امروز ۱۲۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه دست‌ساز و آتش‌های حجیم آسیب دیده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر پنج بیمار به دلیل سوختگی با درجه بالا در بخش مراقبتهای ویژه مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۲ نفر امروز آسیب‌ دیده‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه ۲۲ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و بقیه دچار سوختگی شده‌اند، ادامه داد: سنندج با ۳۴ نفر بیشترین تعداد مصدومان را دارد

ساعت ۱۹:۴۵ تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال در کردستان به ۴۶ مورد رسید

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مصدومان ناشی از حوادث جهارشنبه آخر سال در کردستان تا ساعت ۱۹:۴۵ امشب به ۴۶ نفر رسید.

حسین جعفری اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و بقیه دچار سوختگی شده‌اند.

وی افزود: تا این لحظه فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال نداشته‌ایم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای اسفند تا عصر امروز ۷۶ نفر بر اثر حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه دست‌ساز و آتش‌های حجیم آسیب دیده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج بیمار به دلیل سوختگی با درجه بالا در بخش مراقبتهای ویژه مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۲ نفر امروز آسیب‌ دیده‌اند.

جعفری با یادآوری اینکه دو سوم، معادل ۷۴ درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را کودکان و افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین مصدومیت‌ها بر اثر استفاده مواد محترقه دست ساز آتش‌های حجیم است که از والدین درخواست می‌شود حتماً بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

سنندج با ۲۷، قروه با هفت، سقز با چهار، دهگلان با سه ، بانه با ۲، دیواندره یک و بیجار هم با ۲ مصدوم، شمار مصدومان امروز کردستان را به خود اختصاص دادند.