به گزارش ایرنا، عبدالرضا پیروی منش روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانهها افزود: از ابتدای اسفندماه سالجاری تاکنون یکهزار و ۲۸۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و عرضه کالا در هرمزگان انجام گرفته است.
وی، با اشاره به تشکیل ۳۷۵ پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی در استان بیان کرد: مجموع تخلفات در ۴۲۸ بند بوده که بیشتر این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و درج نشدن قیمت است که پروندههای جهت صدور رای نهایی به مرجع ذیصلاح ارجاع شد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تاکید کرد: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کمفروشی، گرانفروشی و درج نشدن قیمت، این تخلفات را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و موارد را گزارش دهند.
طبق اعلام سازمان صنعت، معدن تجارت هرمزگان، ۵۰ تیم بازرسی در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان به صورت میدانی با مشارکت دستگاههای نظارتی بر بازار بندرعباس نظارت دارند و تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفتهای صبح، بعد از ظهر و شب ادامه خواهدداشت.
علاوه بر طرح نظارتی، مکانهایی نیز جهت رفع نیاز مردم در قالب نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا دیده شده است که در مرکز استان، شهر بندرعباس چهار نقطه و در شهرستانها هم فروشگاههایی با کمک اصناف گشایش یافته است و کالاهای اساسی که توسط سایر دستگاهها هم تامین شده به عنوان کالاهای دولتی عرضه خواهد شد.
مردم در خریدهای خود حتما دریافت فاکتور و رسید خرید از فروشندگان مطالبه کنند و در صورت ابهام با سامانه ۱۲۴ که به شکل شبانه روزی دریافت شکایت های مردمی را پاسخگو هست، تماس داشته باشند.
از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۸۸ هزار بازرسی از بازار و واحدهای صنفی هرمزگان انجام شده که بیش از ۶ هزار پرونده تخلفاتی واحدهای صنفی با مبلغی افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.