زاهدان- ایرنا- فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: خیران در نخستین جشن گلریزان امسال مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال به صورت نقد برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن دهمرده روز چهارشنبه در نخستین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که با حضور جمعی از مسوولان، خیران و معتمدان در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد، اظهارکرد: خداوند به بندگان وعده داده رمضان، ماه رحمت است و فرشتگان رحمت الهی در این ماه به بندگان خدای تبارک و تعالی پاداش خواهند داد.

وی افزود: خیرانی که در این جمع حضور دارند و کار خداپسندانه انجام می‌دهند بدانند خداوند آنان را انتخاب کرده تا با نگاه، قلم و توانمندی‌هایشان به انسان‌هایی کمک کنید که جز درگاه رحمت خداوند متعال و دستان خیران نیک اندیش یاریگری ندارند.

فرماندار زهک بیان کرد: باید از نزدیک وضعیت معیشتی خانواده زندانیان جرایم غیرعمد را بررسی کرد تا به عمق دردمندی آنان پی برد و مشاهده کرد که فرزندی در منزل منتظر قدم‌های پدری است که ناخواسته متحمل حبس شده، امید داریم بتوانیم در این ماه پر خیر و برکت با کمک‌های خیران مقدمات آزادی تعدادی از این مددجویان را فراهم کنیم.

جانشین نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه جشن گلریزان به منظور کمک به زندانیان جرائم غیرعمد هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز مانند سال‌های قبل با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جشن‌های گلریزان باشکوه تر از قبل در سطح استان برگزار خواهد شد، باید این نگاه حسنه و خداپسندانه را در جامعه ترویج دهیم که خوشبختانه در فرهنگ ما ایرانیان نیز نهادینه شده و از تمام ظرفیت موجود استفاده کنیم تا این فرهنگ برای تمامی افراد الگو و مانع از وقوع این نوع جرائم شود.

دادستان زهک نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکریم که به ما توفیق داد تا در ماه رمضان دست عزیزانی را بگیریم که نیازمندان واقعی جامعه هستند.

احسان الله اکبریان افزود: مردم ما همیشه در کنار هم بوده و در صورت مشاهده گرفتاری برای یک همنوع تمام تلاششان را برای رفع گرفتاری انجام داده‌اند که نمونه بارز آن جشن گلریزان است.

وی بیان کرد: باید این موضوع را در نظر گرفت زمانی که یک فرد از خانواده زندانی می‌شود تمام افراد خانواده گرفتار شده و ناهنجاری در جامعه بوجود خواهد آمد بنابراین صمیمانه از تمامی مسوولان، خیران و معتمدان در خواست داریم به خانواده‌های گرفتار و دارای مصیبت کمک کنند تا از برکات و خیرات ماه پر خیر و برکت رمضان به شایستگی و به نحو احسن بهره مند شوند.

گفتنی است؛ شماره‌حساب ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت و شماره‌حساب ‏‏‏۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه سیستان و بلوچستان برای واریز کمک‌های مردمی در آزادسازی زندانیان جرایم ‏غیرعمد در نظر گرفته شده است‎.‎