بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرخمیر با اشاره به اینکه این شهرستان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی دارد، گفت: به‌منظور خدمات بهتر به گردشگران و مسافران در ایام نوروز تعداد نیروهای انسانی و همچنین شناورهای لندیگراف در مسیر اسکله پل و لافت قشم افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، میرهاشم خواستار روز چهارشنبه در نشست خدمات سفر شهرستان بندرخمیر که به صورت میدانی در محل اسکله بندر پل برگزار شد، افزود: اسکله بندرپل و لافت به عنوان مهم‌ترین راه دریایی مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان بندرخمیر و قشم است که نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل ونقل و جابه جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره قشم را دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به ترافیک سنگین در مبادی ورودی به اسکله، سازمان منطقه آزاد قشم لاین تردد بومیان و شهروندان قشم را ساماندهی و راه‌های فرعی مسدود شود.

فرماندار بندرخمیر با تاکید بر اینکه خدمات دهی مسئولان باید رضایت مسافران درپی داشته باشد، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان شهرستان‌های خمیر و قشم از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس و بهداشت در اسکله بندرپل و لافت مستقر شوند.

خواستار با اشاره به اقدامات لازم جهت روان سازی ترافیک در محور اسکله، در زمان شلوغی تاکید کرد: یکی از دلایل ایجاد صف در این محور، شرایط جذر دریا بوده که در این شرایط شناورهای کمتری میت@وانند در اسکله پهلوگیری کنند و برای روان سازی ترافیک خودروها، از حداکثر ظرفیت اسکله برای پهلوگیری شناورها و همچنین شناورهای سبک استفاده شود.

وی ادامه داد: جهت خدمات رسانی بهتر به خودروهای سواری، تردد کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل ارزاق عمومی، سوختی و مایحتاج مصرفی در این مسیر دریایی از ۲۷ماه اسفند۱۴۰۲ ممنوع شود.

رییس ستاد خدمات سفر شهرستان خمیر ادامه داد: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، توجه ویژه به مساجد و نمازخانه‌ها و ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در دستورکار ستاد قرار گیرد.

نشست خدمات سفر شهرستان خمیر به صورت میدانی در محل اسکله بندرپل با حضور سازمان منطقه آزاد قشم، دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و متولی شهرستان قشم و خمیر به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در ۲ اسکله پل ولافت برگزار شد.