ایلام - ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه صادرات در مرز مهران برای استان های ایلام و واسط عراق بسیار مهم و حیاتی است، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است.

به گزارش ایرنا، " حسن بهرام نیا" شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک استانداران ایلام و واسط عراق به منظور بررسی مشکل مرز تجاری مهران، اظهار کرد: کارهای بزرگی بین ۲ استان ایلام و واسط عراق از جمله برگزاری کنگره اربعین انجام شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در مرز مهران و معطلی کامیون های حمل بار صادراتی در مرز مهرام، ابراز کرد: باید موضوعات و مسائل دیگر را هم بررسی کنیم تا این مشکلات و مسائل بزرگ نشوند.

استاندار ایلام اضافه کرد: مرز مهران بین ۱۲ مرز زمینی کشور، مهم‌ترین مرز بین ۲ کشور ایران و عراق از نظر مبادلات تجاری و ریالی بوده و بسیار با اهمیت و استراتژیک است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از توقف طولانی کامیون‌های حامل کالای صادراتی در مرز مهران، خواستار تثبیت نرخ‌نامه کرایه‌بار در این مرز شد.

بهرام نیا گفت: برخی مواقع مشاهده می‌شود که نرخ کرایه‌های مصوب از سایر مرزها به مقصد کوت و بصره، با نرخ کرایه‌ها از مرز مهران به مقصد شهر کوت بسیار باهم تفاوت قیمت دارد که درخواست داریم مرز تجاری از سوی کشور عراق فعال و موانع برطرف شود.

استاندار ایلام با اشاره به پیشنهاد استاندار واسط در خصوص برپایی نمایشگاه در این استان، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است.

"محمد جمیل المیاحی" استاندار واسط عراق هم در این نشست با تاکید بر حل مشکلات تجاری در مرز مهران، گفت: مشکلات و سوء تفاهمات در مرز تجاری مهران برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک بررسی مشکلات و مسائل مرز تجاری مهران با حضور " حسن بهرام‌نیا" استاندار ایلام و "محمد جمیل المیاحی" استاندار واسط عراق در شهر کوت برگزار شد.

استاندار ایلام شامگاه چهارشنبه به اتفاق اعضای شورای تامین استان با استقبال محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق وارد شهر کوت مرکز این استان شد.

استان ایلام با استان واسط عراق به مرکز شهر کوت ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

ایلام با ۴۳۰ کیلومتر در میان چهار استان ایرانی دیگر (خوزستان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی) دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است.